Онлайн запознанствата в Япония отчитат светкавичен растеж в последните години, тъй като все повече хора прибягват до интернeт в търсенето на партньор, според компанията за аналитични данни App Annie.

По нейни данни разходите на японците за водещите 10 приложения за запознанства в страната скачат със 125% през първото полугодие на 2019 г. - до 120 млн. долара, в сравнение със същия период две години по-рано.

Говорител на компанията зад водещото приложение за запознанства в Япония - Pairs, казва пред CNBC, че индустрията за онлайн запознанства в страната “процъфтява” и това може би е само началото.

“Отчитаме двуцифрен растеж на пазара в последните няколко години и смятаме, че това ще продължи още известно време,” казва Ему Нишияма, бранд директор в Eureka. Компанията е част от Match Group, която пък стои зад други популярни приложения за онлайн запознанства, като Tinder.

През 2019 г. Pairs отчита най-големи разходи на потребителите сред приложенията за запознанства в Япония, според данни на App Annie. В световен мащаб Pairs се нарежда на пето място по разходи на потребителите.

Тези цифри може да нараснат още, тъй като пазарът в Япония все още прохожда, според Нишияма.

“Едва около 20% от необвързаните хора са прибягвали някога до онлайн запознанства,” казва Нишияма. “Ако сравните процента със САЩ, където е 60%, мисля, че в Япония има място единствено за растеж.”

Опасения относно сигурността

Нишияма признава обаче, че опасенията около сигурността могат да попречат на по-голямото навлизане на приложенията за онлайн запознанства в Япония.

“Една от най-големите пречки пред хората, за да се регистрират в приложения за онлайн запознанства, е свързана със сигурността,” казва Нишияма. “Мисля, че имиджът на несигурни приложения е голяма пречка за нас.”

Що се отнася до Eureka, Нишияма казва, че компанията е предприела стъпки за подобряване на сигурността в платформите си.

Нарушения и неуместно поведение

Според Нишияма компанията също така набляга на информацията за така наречените “нарушения”, свързани с неуместно поведение от страна на потребителите.

Например, хората, които са обвинени в това, че имат брак или използват платформата за нещо друго, освен за търсенето на сериозни връзки, биват помолени да напуснат незабавно.

Онлайн приложенията са само един от начините за необвързаните в Япония да си намерят партньор.

Алтернативен метод е така нареченото “дайриконкацу,” казва Юен Шу Мун от Националния университет на Сингапур. В този случай човек посещава партита или събития, на които търси партньор от името на друг човек, с надеждата да му се намери подходящ партньор за брак.

“В повечето случаи такива събития се посещават от нетърпеливи родители, които искат децата им да сключат брак,” казва Юен.

Родители посещават тези събития за сватосване, “защото децата им са прекалено заети в работата си,” казва тя.

Онлайн запознанствата в световен мащаб

Този бум в онлайн запознанствата не е само в Япония. Все повече хора по света прибягват до интернет в търсенето на своята половинка.

Пo данни на App Annie потребителите са похарчили 2.2 млрд. долара в приложения за запознанства в световен мащаб през 2019 г., или 2.1 пъти повече, в сравнение с две години преди това.

Тъй като все повече хора постигат успех в намирането на своя партньор през приложения за запознанство, те вероятно ще “бетонират ролята си” в днешната сватовническа култура, смята Лекси Сидоу, пазарен анализатор в App Annie.