Навярно никога не сте чували за Нерио Алесандри, въпреки че най-вероятно сте използвали фитнес уреди, проектирани от него.

Алесандри е основател на Technogym - една от най-популярните фитнес марки в света, с 50 млн. потребители из 100 страни.

Основана през 1983 г., компанията произвежда от свободни тежести до фитнес машини.

Technogym е доставчик на оборудване, като фитнес велосипеди и прочее, за няколко олимпиади, като това ще се случи и през тази година на игрите в Токио, Япония.

Компанията е спонсор и на Формула 1, и на редица футболни отбори, включително на италианския колос Милан.

Понастоящем бизнесът се оценява на 2.2 мрлд. евро (2.4 млрд. долара). Откакто компанията стана публична, листвайки акциите си на борсата в Милано през май 2016 г., постига ръст от цели 156%.

Алесандри споделя пред CNBC, че е разчитал на себе си за осигуряване на финансиране в първите години на бизнеса, което е помогнало за постигането на устойчив разтеж.

Той поддържал устойчив паричен поток, тъй като изисквал клиентите да плащат половината сума по поръчката предварително, а останалата част при доставка на продукта.

Този модел е прилаган до преди 12 години – когато комапнията вече е на 25 години. От онзи момент насам Алесандри започва да приема частни инвестиции в бизнеса си.

Той отдава част от успеха на компанията си на „устойчивия” и „рентабилен” растеж.

Скромно начало

Преди Алесандри да направи своя пробив и да започне да има клиенти, като Бил Гейтс, Арнолд Шварценегер и Силвестър Сталоун, той проектира прототипите на фитнес оборудването си в семейния гараж, намиращ се в близост до Чезена, Италия.

Роден в семейство, занимаващо се със земеделие, Алесандри посочва в книгата си „Роден да се движи”, че е възпитан от родители, които макар да нямат големи финансови възможности, са демонстрирали достойнство и смирение.

Той бързо осъзнал, че парите са проблем за семейството, като на 10-годишна възраст започнал да помага, опаковайки плодове в склада на дядо си на половин работен ден.

На 12-годишна възраст той видял възможност да изкарва допълнителни средства чрез страстта си към механичния дизайн.

Алесандри разказва как богат приятел от училище го помолил за съвет относно най-добрия модел преносимо стерео, което да купи. Впоследствие Алесандри купува устройството от приятеля си на половин цена. След като се отегчава от него, решава да го реставрира и да го продаде, като това решение му носи печалба.

Младият предприемач прави същото със скутер и кола Volkswagen Golf.

Как се появява Technogym

След като завършва гимназия, Алесандри иска да изгради собствен бизнес. Решава да последва влечението си към модния дизайн, като праща писмо на легендарния дизайнер Джорджо Армани, който точно отваря магазин в региона. Младежът така и не получава отговор от Армани.

На даден етап Алесандри започва да се интересува от света на фитнеса, след като посещава местна зала за тренировки, забелязвайки, че в нея има базово оборудване и нищо повече.

9 мита за парите, които могат да ви попречат да забогатеетеВ днешно време от всички страни валят финансови съвети, така че може би е трудно човек да различи добрите от лошите

Виждайки възможност да приоложи уменията си в дизайна, младият предприемач започва да проектира фитнес оборудване в гаража на баща си, като през 1983 г., когато е на 22-годишна възраст, основава Technogym.

След като започват да се появяват поръчки за неговите уреди, Алесандри напуска работата си и ангажира стара фабрика за матраци, тъй като гаражът му отеснява.

Културата

Според Алесандри, друг фактор зад успеха на Technogym е фокусът върху културата.

Той споделя, че целта му е била да остави наследство за идните поколения, което може да се постигне чрез наличието на устойчива култура.

Това се постига отчасти чрез поддържането на „любопитство” и „страст” в бизнеса, което, според него, захранва „непрестанното подорбяване”.

Освен всичко друго, Алесандри смята, че е важно човек да бъде честен, а намеренията му да бъдат прозрачни.