Има много примери, които демонстрират безспорния успех на тенисистката Мария Шарапова – пет титли от големия шлем, 36 спечелени турнира, бивша номер едно в света.

Тези впечатляващи постижения обаче съвсем не отразяват размера на банковата й сметка.

Шарапова, която през тази седмица обяви оттеглянето си от спорта на 32-годишна възраст, е една от най-добре печелещите звезди в тениса, независимо дали говорим за мъже или жени.

Рускинята е една от най-богатите жени атлети изобщо в историята на световния спорт, пише CNN.

Шарапова е спечелила от наградни фондове в тениса сумата от 38.8 млн. долара, сочат данните на Women's Tennis Association.

Това я прави третата най-печеливша жена атлет в историята - след Серена Уилямс и сестра й Винъс. Двете сестри са спечелили съответно 92.7 млн. долара и 41.8 млн. долара.

Номер четири в тази своеобразна класация - Симона Халеп, е спечелила 36.5 млн. долара, като скоро може да задмине Шарапова. Въпреки това тя ще остане дълго време в топ 10 на жените, спечелили най-много, тъй като челната десетка е пълна с тенисистки, които са прекратили кариерата си.

Когато говорим за женски спорт, тенисът си остава най-рентабилния сред всички останали дисциплини и съревнования.

За сравнение, най-печелившата голфърка в историята на Professional Golf Association Аника Соренстам е спечелила 22.6 млн. долара през цялата си кариера, преди да се откаже от спорта преди 12 години.

Парите, спечелени от Шарапова, я поставят в елитен клуб, тъй като само петима тенисисти могат да се похвалят с повече приходи от нея, като това са легендите Новак Джокович, Роджър Федерер, Рафаел Надал, Анди Мъри и Пит Сампрас.

Но Шарапова се справя дори още по-впечатляващо извън корта, генерирайки сериозни постъпления от мащабни спонсорски сделки.

Най-голямата сделка на тенисистката, както и за много други атлети, е с Nike.

Гигантът в спортната екипировка е донесъл на Шарапова 70 млн. долара в рамките на осем години. Но освен Nike, рускинята има спонсорски сделки с редица други компании, като Porsche, Evian, Tag Heuer и Head.

В миналото звездата имаше спонсорски договори с компании, като Canon и Avon.

През годините Шарапова стартира и собствени марки, включително бонбоните Sugarpova, както и Sugargoop - слънцезащитен крем, който се появи на пазара през 2014 г.

Forbes изчислява, че всички приходи през кариерата на Шарапова както от спорт, така и от реклами и участия, възлизат на 325 млн. долара. Това я поставя точно зад Винъс Уилямс, която е номер 1 в света на жените атлети със своите постъпления от 350 млн. долара.

Мария Шарапова и паритеПреди Мария Шарапова да започне да изкарва милиони като професионален тенисист, тя и нейното семейство не разполагат с много

Спонсорските сделки обаче пресъхнаха през 2016 г., когато Шарапова се провали на допинг тест, като причината за това беше медикамент, предписан й срещу недостиг на магнезий.

Nike и други спонсори обявиха, че замразяват споразуменията си с нея, когато беше обявено наказанието й, въпреки че спортният гигант не подхожда по същия начин с редица мъже атлети, които също са имали проблеми със закона.

Но след като наказанието беше намалено, тъй като се доказа, че тенисистката не е вземала медикамента със съзнанието, че нарушава правилата, повечето спонсори, включително Nike, се завърнаха при нея.

Шарапова ще продължи да има спонсорски сделки, дори състезателната й кариера вече да е в миналото.

„Тя е свършила огромна работа по изграждането на своята марка извън корта. Oчевидно има предимството да е привлекателна и все още млада жена", коментира Боб Дорфман, експерт в Sports Marketers Scouting Report.

„Тя е изградила името си”, казва той, добавяйки, че популярността на Шарапова ще има доста дълъг срок на годност.