Този луксозен мъжки бутик с площ от 460 кв. м. се намира на известната улица Родео драйв в Бевърли хилс и носи името Stefano Ricci, а тук дрехи и аксесоари пазаруват едни от най-богатите мъже в света.

Всички в този луксозен бутик, от дрехите и обувките, до мебелите, се прави на ръка в Италия и се проектира от самия собственик Стефано Ричи, който описва типичния си клиент като алфа мъжкар, който обожава изкуството.

Екип от майстори съживява дизайните на Ричи, от ризи с цена от 1 400 долара и ботуши от крокодилска кожа за 10 000 долара, до диамантените ръкавели, които струват 53 000 долара и дори палто от крокодилска кожа за 103 000 долара.

Цените на костюмите в Stefano Ricci започват от малко под 6 000 долара и могат да достигнат до 12 000 долара, в зависимост от материала.

Най-продаваният артикул е колан от крокодилска кожа на цена от 2 800 долара; за по-заможните клиенти той се предлага във версия с инкрустирана с 18-каратово злато и диаманти катарама на цена от 124 000 долара.

“Клиентите харчат средно по над 4 000 долара в магазина,” казва пред CNBC Николо Ричи, главен изпълнителен директор на компанията и син на Стефано Ричи. “Най-голямата ни покупка бе преди година, когато клиент заплати 450 000 долара с кредитна карта.”

Централата на Stefano Ricci е във Фиезоле, Италия, но компанията има десетки магазини по света. Някои клиенти дори пращат частните си самолети, за да вземат дрехи от тях.

Приходите на Stefano Ricci за 2018 г. възлизат на 150 млн. евро, а продажбите през миналото лято нарастват с 5% на годишна база.

През годините дрехи на Ricci са носили знаменистости като Том Круз, Майкъл Бубле, Андреа Бочели и Нелсън Мандела.

Как се поддържа ексклузивност?

През 1972 г. Стедано Ричи започва с дизайна и производството на вратовръзки, които продава на международни марки като Saks Fifth Avenue и Neiman Marcus. Търсенето става толкова голямо, че той разширява бизнеса си и започва да предлага и памучни ризи.

Десетилетие по-късно, по време на посещение в Китай, Ричи решава, че ще отвори първия си магазин в станата. Неговата логика е, че ако всеки в Китай си купи по една от неговите вратовръзки на цена от 1 долар, той ще има 1 млрд. долара.

През 1993 г. Ричи отваря първия бутик Stefano Ricci в петзвездния хотел Shangri-La в Шанхай (сега Portman Ritz-Carlton). Решението е стратегическо: Той знаел, че хотелът се посещава от заможни международни клиенти, които могат да си позволят да похарчат по 250 долара за вратовръзка (сумата се равнява на около 440 долара днес).

Днес по света има 69 бутика Stefano Ricci, а марката се предлага и в 20 универсални магазина в цял свят от Neiman Marcus до Harrods.

Политика на магазина е, че нито един продукт никога не се продава на промоция. Като начин за запазване на ексклузивността на марката, непродадените стокови наличности не се продават, а се изгарят.

Компанията предпочита да губи пари, отколкото да продава артикулите си на намалена цена, казва Джанлука Тенти, директор комуникации в Stefano Ricci. Това е така, защото ако клиенти си купи костюм на една цена, а две седмици по-късно същият костюм се предлага на разпродажба, в съзнанието на клиента цената от разпродажбата става новата цена за този артикул, казва Николо Ричи.

Миналата година Stefano Ricci е унищожила непродадени продукти за около 2 млн. долара.

Stefano Ricci не е единствената марка, която унищожава непродадени си стоки, но някои, като Burberry, преустановиха тази практика в последните години с оглед на критиките, че тя е разточителна и не е природосъобразна.