Добрата сделка изведнъж става страхотна сделка на пазар, който внезапно е сменил посоката.

Споразумението на италианската фамилия Аниели да продаде презастрахователната компания PartnerRe Ltd. на френския застраховател Covea за 9 млрд. долара може би не е точно това, на което се надяваха инвеститорите през миналия месец.

Да подпишеш сделка, в която плащането е изцяло в кеш, обаче си е постижение, дори и ако купувачът е богат и няма търпение да харчи пари.

Договoрената сума е с 50% над тази на счетоводната стойност на акциите на PartnerRe с поправка за нематериални активи, която е 6 млрд. долара. На други акционери в Exor NV - инвестиционната компания на Аниели, би им се искало сумата да е по-близо до 10 млрд. долара.

Акциите на европейските презастрахователи се търгуваха на 1.7 пъти счетоводната им стойност (с поправка за нематериални активи) по-рано през годината.

Положението в момента е много по-различно. Средно акциите в сектора се търгуват на 1.4 пъти счетовната стойност, според данни на Bloomberg. Да се получи нещо над това за сделка изцяло в кеш на пазар, засегнат от коронавируса, щеше да бъде Херкулесова задача.

Семейство Аниели си осигури възможността да получи 3 млрд. долара дивиденти и капиталови печалби от актив, който им струваше 6.7 млрд. долара през 2016 г. Това може би не е много висока доходност за почти петгодишен период, но те може и да не получат по-добра възможност.

Акциите на презастрахователите в Европа се представят по-слабо от пазара в последните седмици.

Сделката все още не е финализирана, но фактът, че е договорена при тези пазарни условия, предполага ангажимент от страна на Covea. Сумата не се очаква да бъде платена до четвъртото тримесечие. Това пък изключва лова на активи от страна на фамилията Аниели, или поне не в големи мащаби.

Що се отнася до Covea, тя си осигури сделка, когато конкуренти кандидат-купувачи може би не бяха толкова настоятелни. Не е ясно доколко пречките за бизнеса от страна на коронавируса могат да доведат до скок в застрахователните искове.

Вирусът дори може да създаде търсене в нови сфери на покритие за индустрията.