Как най-задръстеният град в света решава проблемите си с трафика?
Представете си да висите в задръстване в продължение на 243 часа, което се равнява на над 10 дни.
Водачите на превозни средства в индийския град Бенгалуру са прекарали толкова време в задръствания през миналата година.
Градът има печалната слава на населеното място с най-интензивен трафик в света, по данни на TomTom Traffic Index за 2019 г.
На втора позиция се нарежда Мумбай, който беше лидер в негативното подреждане през предходните две години.
Бързото развитие на Бенгалуру като технологичната столица на Индия е една от причините за тежкия трафик в града. Броят на автомобилите по пътищата скача от 1.4 млн. през 2000 г. до над 8 млн. през 2019 г.
Но технологичната среда предлага решение под формата на стартъпи, които се опитват да решат драмата със задръстванията, пише CNN.
Bounce - компания от Бенгалуру за отдаване на скутери под наем, разполагаща с флотилия от над 17 хил. електрически и безинови скутери, предлага алтернатива на проблемите със задръстванията.
Клиентите могат да наемат скутер чрез мобилно приложение на цена от 14 рупии (0.19 долара) на час.
Основана през 2014 г., Bounce оперира в над 30 града в Индия, както със скутери с докинг станция, така и с такива, които са свободни за наемане навсякъде.
Компанията посочва, че над 120 хил. потребители използват скутерите всеки ден в Бангалуру.
През януари стартъпът получи финансиране от 105 млн. долара, което увеличи общите набрани средства до над 200 млн. долара, казва Варун Агни, главен технически директор и съосновател на компанията.
Тези инвестиции вдигат оценката на Bounce до 500 млн. долара. Въпреки че мотивацията за създаването на стартъпа е демократизация на транспорта и предоставяне на достъп до мобилност за всеки, основният страничен ефект от скутерите се крие в намаляване на задръстванията по улиците, казва Агни.
Четирима на всеки десет потребители взимат и оставят скутерите от и на станции на метрото. „Това има голямо влияние за намаляването на трафика и задръстванията”, казва Агни, добавяйки, че скутерите окуражават хората да използват обществения транспорт вместо личните си автомобили.
Освен това скутерите оказват позитивно влияние върху околната среда, особено след като компанията имплементира повече електрически возила във флотилията си. До края на тази година най-малко половината от наличните скутери ще бъдат електрически, казва Агни.
Транспортът е най-големият източник на вредни емисии в Бенгалуру, по данни на организацията за проучване на качеството на въздуха Urban Emissions Info.
Quick Ride - компания за споделени автомобили, също основана в Бенгалуру, има за цел да предлага усточива възможност за транспорт, така че да намали броя на превозните средства по улиците, употребата на гориво и отделянето на въглероден диксид, посочват от фирмата.
Компанията изчислява, че е спестила 90 хил. метрични тона CО2 емисии, откакто е основана през 2015 г. Това е равно на отделяните вредни емисии от 19 хил. автомобила на година.
Използвайки приложението на Quick Ride, водачите могат да се свържат с пътници, които са в същата посока, като по този начин запълнят свободните места в автомобила си.
Системата на компанията позволява споделяне на разходите по пътуването между всички пътници и водача, разчитайки на фиксирана такса на километър пробег. Потребителите могат да платят чрез самото приложение, което премахва нуждата от обмяна на пари в брой.
Quick Ride оперира в девет града из Индия, като има общо 3.5 млн. потребители, като близо 1/3 са граждани на Бенгалуру.
Компанията посочва, че е набрала инвестици за 15.4 млн. долара.
Редица фирми, включително консултантите от Capgemini1 си партнират с Quick Ride, за да окуражат потребителите, като част от тяхната корпоративна стратегия за устойчиво потребление на енергията.
Над 70% от служителите участват в кампанията на Capgemini през 2019 г., като от 2017 г. насам те са изминали чрез споделено пътуване общо 33 млн. километра, посочват от компанията.
"Тази програма стартира с двойната цел да направи ежедневните пътувания за нашите служители по-удобни, като същевременно се опитваме да облекчим замърсяването, поразяващо нашите градове”, казва Виджай Чандрамохан, директор Услуги, свързани с недвижими имоти, в Capgemini.
„Градовете в Индия растат със значителна скорост. Има голям натиск над градските пътища, водещ до увеличение на трафика и времето за пътуване, което, от своя страна, води до неудовлетвореност и спад на продуктивността”, добавя той.