През последните седмици растящ брой търговци на дребно, много от тях с добре развита мрежа от физически обекти, осъзнаха критичната нужда от развитието на канал за електронна търговия в контекста на мултиканална стратегия.

Доскоро в България на дигиталната трансформация и на онлайн търговията се гледаше като нещо модерно, но не нещо критично за бизнеса. Някои бизнеси въобще не са представени в онлайн пространството, други през годините са предприели плахи стъпки са дигитализиране, но при повечето реализацията на тези проекти е непрофесионална.

В контекста на новите условия и доказаните тенденции в напредналите пазари за всички става кристално ясно, че потребителската пътека на пазаруване е все по-фрагментирана и клиентите в почти всички отрасли на икономическия живот изискват и очакват да имат възможност да пазаруват отвсякъде и по всяко време - физически обекти, настолни компютри, мобилни устройства, социални и IoT канали като през електронен билборд в метрото или през интерфейса в колата.

Очакванията при избора на eCommerce платформа:

За да бъде надежден и успешен всеки един бизнес очаква от онлайн канала:

> Скоростно зареждане на съдържание, за да се осигури оптимално потребителско изживяване, топ SEO оптимизация (защото бързината е вече параметър в ранкинг алгоритъма на Google) и висок % конверсии в продажби.

> Издръжливост и непрекъсваемост на услугата при пикови натоварвания в резултат на различни маркетингови активности.

> Гъвкаво и лесно интегриране на нови канали, функционалности и услуги.

> Разумни разходи за поддръжка.

Недостатъци на традиционните платформи:

През последните десетилетия бизнесите се нагаждаха към масово предлаганите на пазара монолитни платформи като Magento, Prestashop, OpenCart и други, които имат едни и същи недостатъци:

> Бавно зареждане на страниците, лошо потребителско изживяване, не добра оптимизация в Google и ниски конверсии в продажби.

> Невъзможност са автоматично скалиране на сървърните ресурси при увеличен трафик в резултат на рекламни кампании и други обстоятелства.

> Чести бъгове и проблеми в резултат на сложната модулна структура на софтуера, които от своя страна водят до “single-point-of-failure” или неналичност на услугата, загуби и много пропуснати ползи.

> Ограничена гъвкавост при интегрирането на нови функционалности, услуги, пазари и т.н.

> Високи дългосрочни IT разходи за поддръжка и разработка на нови идеи.

Тези проблеми намериха ясно изражение както при световни ритейлъри като Boots.com, където в един момент чакащите да влезнат в сайта потребители достигнаха над 60,000 души, така и при лидери в търговията на дребно у нас като Metro.bg, където платформата беше недостъпна с часове в продължение на няколко дни.

Облачна технология за eCommerce от най-ново поколение

Много бизнеси осъзнаха, че дефакто тези монолитни платформи не обслужват адекватно нуждите им и диктуват на бизнеса какво може и какво не може да прави. В пълен контраст с тези решения, SentecaCommerce (https://sentecacommerce.com/) предлага на бизнесите, които желаят да развият мащабна и надеждна онлайн търговия, облачна технология за eCommerce от най-ново поколение. Системата се предлага под формата на изцяло менажирана услуга и е базирана на софтуерна архитектура задвижвана от бързи API-та и микросървиси, които осигуряват на бизнеса:

> Скорост на зареждане на страниците за < 1 секунда и изпълнение на заявките от базата данни за ~60-70 милисекунди. В разработката на клиентския интерфейс се използва изцяло нов подход, който позволява прогресивно изобразяване на съдържанието - това дава възможност за сервиране на динамични страници като статично съдържание и смесване на клиентска и сървърна визуализация. Тук могат да се видят резултатите от изключително агресивни тестове за издръжливост.

> Автоматична и еластична скалируемост на сървърните ресурси при всякакъв пиков трафик.

> Оптимална SEO структура.

> Неограничена гъвкавост при тестване и внедряване на нови функционалности и услуги.

> Оптимизирани разходи в резултат на по-малко дефекти, по-гъвкава разработка, по-къси цикли на пускане на пазара и плащане само за ползваните сървърни ресурси.


Платформата дава възможност за неограничена къстамизация според изискванията на бизнеса и пълна интеграция с процесите във физическия ритейл (неазвисимо от ползваната ERP система, платежни методи, логистични партньори и т.н.) за оптимално развитие на мулти-канален модел за продажби.

Другото огромно и ключово предимство в работата със SentecaCommerce е, че предлагат на бизнесите 360-градусово решение за развитие на канал за електронна търговия - технологично решение, създаване на SEO структура на съдържанието в контекста на съответния бизнес, оптимизация на оперативно-логистичния модел и маркетинг стратегия. Екипът включва професионалнисти с 10-годишен практически опит в развитието на собствени дигитални канали и цялостна реализация на eCommerce проекти за едни от най-големите търговци в страната.