Защо Uber унищожи няколко хиляди тротинетки и велосипеди?
Uber унищожава хиляди електрически тронитетки и велосипеди, след като продаде своето американско поделение Jump на Lime, съобщава BBC.
В социалните мрежи се появиха видеа, на които се вижда как червените велосипеди се предават в пунктове за рециклиране в Северна Каролина.
Компанията обяви, че е взела решение да унищожи старите модели велосипеди от съображения за сигурност, както и заради високата цена за поддръжката им.
Във Великобритания обаче Uber продължава да оперира с марката Jump и не е унищожавала никакви двуколесни.
През 2018 г. Uber обяви плановете си да залага все по-малко на автомобилите и все повече на електрическите тротинетки и велосипедите, но на 7 май тази година заяви, че бизнесът на Jump ще бъде поет от Lime.
Като част от сделката Uber инвестира 170 милиона долара в Lime, докато Lime придоби десетки хиляди велосипеди и тротинетки, както и интелектуалната собственост, свързана с мобилното приложение за тяхното използване.
Изпълнителният директор на Lime Уейн Тинг заяви, че предпочита дизайна на собствените велосипеди на Uber и в бъдеще ще пусне в експлоатация още от тях.
Във велопарка на компанията обаче има и доста от по-старите модели, които не бяха "наследени" от Lime. Затова от Uber са решили, че най-ефикасното решение е просто да ги рециклират.
More keep rolling in and getting trashed.????????️ Probably THIRTY semi loads???????????? or more so far ... #SenselessWaste #BikesForKids ???????? @UberJump pic.twitter.com/ee3NmCP7If
— Cris Moffitt (@CrisMoffitt) May 27, 2020
Голяма част от потребителите в социалните мрежи, както и няколко благотворителни организации, обаче реагираха негативно на тази стъпка. Според тях е било напълно възможно корпоративните надписи да бъдат премахнати от двуколесните возила, след което те да бъдат продадени на символични цени или направо дарени на хора, които биха имали нужда от тях.
От компанията отговориха, че са обмисляли и подобен вариант, но в крайна сметка са го отхвърлили, имайки предвид стандартите за безопасност на тези стари велосипеди, както и високата цена за тяхната поддръжка.