Разрушават опасно съоръжение на Околовръстното на София (снимки)
Затварянето от неделя - 14 юни, на участъка от Софийския околовръстен път между ж. к. Младост и кв. „Горубляне“ ще създаде затруднения и неудобства на жителите и гостите на София, но това е единственият начин, за да се изгради модерна, удобна и безопасна за пътуване инфраструктура на столицата и агломерацията.
Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски при инспекцията на разширяването на околовръстния път в 6-километровия участък между кв. „Младост“ и пътен възел „Цариградско шосе“, която тази сутрин направи заедно със заместник-кмета на София Кристиан Кръстев.
Проверен беше надлезът при 40-ти км на СОП, който ще се разруши и на негово място ще се построи ново и модерно съоръжение. Това налага от 14 юни до 10 септември спиране на движението в отсечката от ж. к. „Младост“ до Горубляне.
Съоръжението е построено преди повече от 40 години. Оттогава не е основно ремонтирано, изчерпало е своята годност и е опасно, обясни председателят на АПИ.
Георги Терзийски и Кристиан Кръстев обсъдиха и дейностите, които се предприемат по повод предстоящото затваряне на отсечката от околовръстния път между ж.к. „Младост“ и Горубляне. Транзитно преминаващите автомобили ще бъдат насочвани от автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“ по Северната скоростна тангента, локалният трафик ще може да използва булевардите „Александър Малинов“ и „Цариградско шосе“, както и ул. „Самоковско шосе“ и ул. „Инж. Георги Белов“, свързващи кварталите „Младост“ и „Горубляне“.
Председателят на АПИ посочи, че съществуващият в момента двулентов околовръстен път ще бъде реконструиран в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
Габаритът на пътя ще е 46 метра и ще позволява скоростта на движение да е 80 км/ч. Терзийски отбеляза, че 6-километровият участък от СОП между ж.к. „Младост“ и връзката с АМ „Тракия“ по договор трябва да е готова до края на 2021г., но с темповете, с които работят строителите, това може да се случи и по-рано.
Инвестицията е за 142.7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.