И догодина няма да има автосалон в Женева
Организаторите на автомобилния салон в Женева взеха решение да отменят изданието му през 2021 г. и да продадат правата за събитието на друга компания, съобщава BBC.
Международното автомобилно изложение трябваше да се проведе през март 2021 г., но засега интересът за участие от страна на автомобилните компании е изключително слаб.
Тазгодишното издание беше отменено заради пандемията от COVID-19, но новината за провала и на планирания за догодина автосалон повдига сериозни въпроси за бъдещето на този тип събития като цяло.
"Автомобилният сектор преминава през труден период и изложителите имат нужда от време, за да се възстановят от щетите, нанесени от пандемията", се посочва в съобщението на фондацията Salon International de l'Automobile, която традиционно организира изложението в Женева.
Проучване сред автомобилните компании и останалите участнити в автосалона показва, че мнозинството от тях по всяка вероятност няма да участват на събитието догодина.
Тази година Международният автосалон в Женева трябваше да се проведе в началото на март, но в края на февруари организаторите взеха решение да го отменят заради разпространението на коронавируса.
Всяка година събитието, на което дебютират някои от най-съвременните модели и технологии в автомобилната индустрия, привлича над половин милион посетители.
Пандемията от COVID-19 принуди организаторите да отменят и други важни събития, включително автосалоните в Ню Йорк и Детройт.
Заради карантината и наложените ограничения за пътуване автомобилните компании предпочитат да разчитат на собствените си онлайн канали за представяне на концептуалните си модели.
Организаторите на женевския автосалон също така планират да продадат правата за неговото провеждане, както и всички останали активи, свързани със събитието, на конферентния център Palexpo в Женева, където обикновено се провежда изложението. Според тях това е "по-доброто решение".
Този ход ще премести фокуса през 2021 г. върху останалите водещи автоизложби. Големият въпрос е дали те ще могат да се справят с огромните логистични разходи, свързани с организацията на подобно събитие, в сравнение с далеч по-евтините и "компактни" онлайн представяния.
Автосалонът в Женева е най-мащабното публично събитие в Швейцария, а приносът му за икономиката на страната се оценява на над 200 милиона долара.