Организаторите на автомобилния салон в Женева взеха решение да отменят изданието му през 2021 г. и да продадат правата за събитието на друга компания, съобщава BBC.

Международното автомобилно изложение трябваше да се проведе през март 2021 г., но засега интересът за участие от страна на автомобилните компании е изключително слаб.

Тазгодишното издание беше отменено заради пандемията от COVID-19, но новината за провала и на планирания за догодина автосалон повдига сериозни въпроси за бъдещето на този тип събития като цяло.

"Автомобилният сектор преминава през труден период и изложителите имат нужда от време, за да се възстановят от щетите, нанесени от пандемията", се посочва в съобщението на фондацията Salon International de l'Automobile, която традиционно организира изложението в Женева.

Проучване сред автомобилните компании и останалите участнити в автосалона показва, че мнозинството от тях по всяка вероятност няма да участват на събитието догодина.

Тази година Международният автосалон в Женева трябваше да се проведе в началото на март, но в края на февруари организаторите взеха решение да го отменят заради разпространението на коронавируса.

Всяка година събитието, на което дебютират някои от най-съвременните модели и технологии в автомобилната индустрия, привлича над половин милион посетители.

Пандемията от COVID-19 принуди организаторите да отменят и други важни събития, включително автосалоните в Ню Йорк и Детройт.

Заради карантината и наложените ограничения за пътуване автомобилните компании предпочитат да разчитат на собствените си онлайн канали за представяне на концептуалните си модели.

Франция ще спасява автомобилната си индустрия с 8 млрд. евроПрезидентът Макрон иска страната да произвежда над 1 млн. хибриди и електромобили годишно

Организаторите на женевския автосалон също така планират да продадат правата за неговото провеждане, както и всички останали активи, свързани със събитието, на конферентния център Palexpo в Женева, където обикновено се провежда изложението. Според тях това е "по-доброто решение".

Този ход ще премести фокуса през 2021 г. върху останалите водещи автоизложби. Големият въпрос е дали те ще могат да се справят с огромните логистични разходи, свързани с организацията на подобно събитие, в сравнение с далеч по-евтините и "компактни" онлайн представяния.

Автосалонът в Женева е най-мащабното публично събитие в Швейцария, а приносът му за икономиката на страната се оценява на над 200 милиона долара.