Продажбите на нови автомобили в Европа показаха първи признаци на леко възстановяване през май, след като автомобилните къщи отвориха след двумесечната блокада заради пандемията от коронавирус.

Регистрациите на нови автомобили на континента падат с 57% на годишна база, според Европейската асоциация на автомобилните производители.

Това е най-лошият май, откакто организацията започва да води статистика на данните през 1990 г., но резултатите отчитат подобрение, в сравнение с април, когато спадът беше от 78%.

Точната форма на потенциалното възстановяване все още не е ясна, тъй като автопроизводителите - от Volkswagen AG до Fiat Chrysler Automobiles NV, се готвят да обявяват резултатите си за второто тримесечие, което по-всяка вероятност ще се окаже опустошително, пише Bloomberg.

В САЩ Ford Motor Co. прогнозира 5 млрд. долара загуба за трите месеца до юни.

Индустрията се надява, че потребителите ще са в основата на подобряване на положението през лятото, като се насочат към автомобилите за своите почивки, вместо да летят със самолет до далечни дестинации. Щатските потребители купуваха масово SUV-та и пикапи през май, което доведе до ръст на продажбите.

Друг положителен сигнал идва и от Китай, където през миналия месец продажбите на автомобили отчитат първи ръст от близо година.

Китай е във фокуса на европейските автопроизводители, които се надяват, че по-добрите продажби там ще компенсират слабите продажби у дома.

Най-полезните автомобилни технологииКласацията за 2019 г. беше обновена

Индексът Stoxx 600 Automotive & Parts нараства с около 1% днес.

Продажбите на нови автомобили в Европа падат с 43% през първите пет месеца на годината, кoето е признак, че възстановяването ще отнеме известно време. Продажбите на автомoбили в Европа се очаква да отчетат спад от около 20% през 2020 г., според Майкъл Дийн от Bloomberg Intelligence.

Всички европейски държави отчита двуцифрен спад в процентно изражение през миналия месец, въпреки че някои се справят по-добре от други. Регистрациите на нови автомобили в Германия падат с около 50%, докато спадът в Испания е близо 73%.

Междувременно компаниите ограничават разходите навсякъде, където е възможно. Френската Renault SA обяви през май, че ще намали броя на служителите си в световен мащаб, докато германският доставчик на авточасти ZF Friedrichshafen AG каза, че планира да закрие около 15 000 работни места.

Като цяло европейската автомобилна индустрия е обявила съкращения на над 50 000 служители от началото на пандемията, според данни на Bloomberg.

Автопроизводители и дилъри все още имат големи стокови запаси. С възобновяването на производството има опасност непродадените автомобили да се увеличат, ако продажбите не се възстановят бързо, което може да доведе до още съкращения на служители.

Европейските държави се опитват да подкрепят търсенето със стимули, въпреки че не всички са насочени директно към автомобилната индустрия.

Миналата седмица Германия обяви пакет на стойност 130 млрд. евро, насочен към намаляване на ДДС и субсидии за електромобили, който обаче като цяло не включва субсидии за закупуване на автомобили, за които настояват от индустрията.

Испанското правителство, от своя страна, обяви програма на стойност 3.75 млрд. евро, насочена конкретно към автомобилната индустрия.