Продажбите на автомобили в Китай падат с 92% през февруари
Продажбите на автомобили в Китай падат с 92% през първата половина на февруари вследстве на блокадите на градове заради коронавируса, информира BBC.
Автомобилните къщи остават затворени, а купувачите засега стоят далеч от пазара, за да бъде предовратено разпространението на смъртоносния вирус.
Продажбите за цял Китай падат с 96% през първата седмица на февруари, когато средно на ден са продавани едва по 811 автомобила.
От Асоциацията на производителите на авомобили в Китай заявиха, че се надяват продажбите да се възстановят с отварянето на все повече автомобилни къщи.
"В автомобилните къщи нямаше почти никой през първата седмица на февруари, тъй като повечето хора си стояха у дома," заявиха от асоциацията.
Дилърите на автомобили постепенно започнаха да възстановяват дейността си този месец, а от асоциацията се надяват, че продажбите ще тръгнат нагоре през втората половина на февруари.
Китайският автопроизводител Geely пусна "безконтактна" услуга, която позволява на потребителите да купуват автомобили онлайн и да ги получават доставени директно до дома си.
Китай е най-големият автомобилен пазар в света, като в страната през миналата година бяха продадени над 21 млн. автомобила, според данни на Statista. САЩ е вторият най-голям пазар.
Дори и преди избухването на коронавируса продажбите на автомобили в Китай намаляваха заради забавянето на ръста на икономиката и напрежението със САЩ.
Продажбите на автомобили падат, но производството също беше засегнато сериозно, като много от най-големите автопроизводители в света предупредиха клиентите да очакват забавяния.
Много автопроизводители се надяваха да възстановят дейността си в Китай тази седмица. Дори и тези, които възобновиха частично производството си, обаче предупредиха, че завръщането към пълен производствен капацитет ще отнеме по-дълго от очакваното.