Ford представи електромобила Mustang Mach-E с мощност 1400 конски сили
В опит да разшири ограниченията по отношение на представянето на електромобилите, от Ford създадоха версия на своя SUV модел Mustang Mach-E със седем електромотора с обща мощност до 1 400 конски сили.
Версията Mach-E 1400 е единствен по рода си демонстрационен автомобил, който е създаден, за да покаже потенциала на електромобилите и да помогне на инженерите да проучат начините, по които могат да увеличат тяхната мощ, казва пред CNN Money Марк Ръшбрук, който оглавява Ford Performance Motorsports.
Mach-E 1400 е базиран на SUV модела Mustang Mach-E, който Ford ще започне да продава следващата година. Mach-E GT ще разполага с два електромотора и обща мощност от 459 конски сили.
От Ford Performance създават Mach-E 1400 в сътрудничество с RTR Vehicles, която специализира в производството на части и доработки за автомобилите и пикапите на Ford.
Три от електормоторите на Mach-E 1400 задвижват предните колела, докато четири други се грижат за задните.
Мощността може да бъде изпращана към всичките четири колела, само към предните, само към задните или да бъде поделяна между предните и задните колела във всякакво съотношение.
В добавка към регенеративните спирачки, с които разполагат повечето електромобили, Mach-E 1400 има и хидравлична спирачка, която може да спира само задните колела за различни поднасяния и трикове.
Въпреки външната прилика, в тази кола има малко части от производствената версия на Mach-E. Моделът Mach-E 1400 има специално проектирано шаси, а почти всички механични компоненти са създадени само за него.
Батериите на автомобила са създадени специално за светкавично осигуряване на мощ. Обсегът не важен при подобен пистов автомобил като Mach-E 1400.
Той просто трябва да издържа по около час, за да демонстрира способностите си. След това батериите могат да бъдат презаредени до 80% от капацитета им за 30 минути.
Миналия април Ford представи модела Mustang Cobra Jet 1400 - електромобил купе с 1 400 конски сили. Въпреки че имат една и съща мощност, Cobra Jet, който е със задно задвижване, и Mach-E не са проектирани по един и също начин, казва Ръшбрук.
Двата автомобила са разработвани отделно, за да може инженерите да научават различни неща от всяка от двете програми.