Най-голямата загуба в историята на Rolls-Royce Holdings Plc изправя главния изпълнителен директор на компанията Уорън Ийст пред трудни решения с цел укрепването на британската компания срещу пораженията, нанесени от пандемията от коронавирус.

Акциите на компанията поевтиняха с 10%, след като производителят на реактивни двигатели обяви днес, че планира да набере най-малко 2 млрд. паунда (2.6 млрд. долара) от продажба на активи и обмисля и други опции за набиране на средства.

От Rolls-Royce посочиха испанското си подразделение ITP Aero като актив, който е най-вероятно да бъде продаден, въпреки че намирането на подходящия купувач може да отнеме време, предупреди Ийст. Той трябва да избира между размиването на дяловете на настоящите акционери и продажбата на активи на занижени цени.

Със загуба в размер на 5.4 млрд. паунда (7.1 млрд. долара) за първото полугодие и очертаващата се липса на кеш поне още година, Ийст не разполага с много време, за да изчаква добри оферти.

Вирусът оказа изключително негативен ефект върху приходите от поддръжка, генерирани от самолетите, а компанията очерта потенциалните ефекти от задълбочаващата се криза. Напускането на финансовия директор Стивън Дейнтит ще направи предизвикателството още по-сериозно.

Rolls-Royce се фокусира върху производството на … пчелен медТърсенето на луксозни автомобили намаля вследствие на пандемията от коронавируса, което принуди Rolls-Royce временно да спре производството

“Ефектът от пандемията върху нашия бизнес беше драстичен и това може да се види в резултатите от тази сутрин,” заяви Ийсст.

Акциите на Rolls-Royce поевтиняваха с около 7% в 12:10 часа лондонско време. Пазарната стойност на компанията е 4.6 млрд. паунда (6.05 млрд. долара), след като цената на акциите й падна с две трети тази година.

От Bloomberg инфоормираха през юли, че Rolls-Royce може да потърси набирането на между 1.5 и 2 млрд. паунда от предлагането на акции. Както и да подходи обаче, Ийст е изправен пред ситуация, която може да се влоши значително.

От Rolls-Royce прогнозират, че приходите им от производство и поддръжка на реактивни двигатели няма да се възстановят преди 2022 г.

Междувременно компанията затваря обекти, консолидира дейността си и закрива работни места, подготвяйки се за спад в търсенето на самолетни двигатели, който да продължи години наред.

Ийст, който вече беше предупредил, че бизнесът на компанията със самолетни двигатели може да се свие с една трета, заяви, че досега са закрити 4 000 работни места от евентуалните 9 000, които може да се наложи да бъдат закрити.

Компанията обяви, че ще закрие един от своите обекти във Великобритания до края на 2022 г. и ще намали дейността в друг. Тя също така мести част от работата си между Великобритания и Сингапур.