Класация на най-добре платените инфлуенсъри в TikTok разкрива, че няколко души в 20-те си години печелят по над 5 млн. долара годишно от приложението за споделяне на видео съдържание.

Как обаче достигат до това положение?

Повечето хора вероятно си казват, че на инфлуенсърите им е лесно, че вероятно са спечелили еквивалента на лотарията в социалните медии, че няма предвидим метод или стратегия и че всичко се свежда до късмета.

Реалността обаче е различна. Ако искате да натрупате милиони последователи, това няма как да стане случайно. Има си процес, през който трябва да преминете.

От Entrepreneur са разговаряли наскоро с Раян Шейкс.

Раян е 18-годишен TikTok-ър от Южна Флорида, който има над 5 милиона последователи. Той е на път да продаде артикули от своята марка за над 1 млн. долара тази година. Шейкс редовно сключва сключва сделки с различни марки на стойност десетки хиляди долари. Шейкс заработва 5 000 долара за два часа лайвстрийминг в TikTok благодарение на всички дигитални подаръци (които могат да бъдат обърнати в кеш), които неговите фенове му изпращат.

Той не е спечелил лотарията на социалните медии и не бил просто късметлия.

Шейкс израства в скромно семейство. Докато е в гимназията със спестените джобни пари отива в Walmart и купува лакомства на едро, които след това продава цяла година на своите съученици с малка надценка. До края на годината той успява да спести достатъчно пари, за да си купи таблет iPad. Първоначално го използва, за да създава видеа за YouTube. След това, през 2015 г., се натъква на Musical.ly (приложението, което бе придобито от Bytedance и се превърна в TikTok).

Той се регистрира в платформата и започва да поства неуморно. Така методично успява да натрупа 5 милиона до днес. Според Шейкс всеки може да стане инфлуенсър, стига да вложи необходимите усилия.

Всичко се свежда до три основни стратегии:

1. Създавайте, създавайте, създавайте
2. Възползвайте се от актуалните тенденции
3. Сътрудничете си

1. Създавайте, създавайте, създавайте

Водещите YouTube-ъри казват, че първо трябва да направиш 100 видеа, които не стават, преди да започнеш да правиш добри видеа. Същото важи и за TikTok. Човек не може още от самото начало да има кристално ясна идея как ще изглежда профила му и да очаква той да избухне.

Когато Шейкс започва да поства в Musically (сега TikTok) той пуска по 20-30 видеа на ден. Той искал да направи възможно най-много опити.

Искал да усвои необходимите умения и знаел, че най-добрият начин да се учи е чрез повторение.

TikTok: От желираните мечета до заплаха за националната сигурност Как се стигна дотук и на какво се дължи шеметният възход на китайската социална видеоплатформа?

Всяка вече анализирал постовете си. Записвал си прозренията, които научавал, какво харесва неговата аудитория и прилагал всичко това в следващите си видеа. От ключово значение било да се прогресира, макар и с малко.

Ако човек прегледа ранните му постове, може да види как се развива съдържанието на Шейкс. Първоначално качвал видеа, на които пее на плейбек. С времето започнал да експериментира с формата и разработва собствено комедийно съдържание.

2. Възползвайте се от актуалните тенденции

Всички сме запознати с най-популярните теми в Twitter. Положението е сходно и с TikTok, макар там да има аудио песни и хаштагове, вместо теми. Те са от съществено значение за разрастване на общността.

Според Шейкс, ако никога не изпълнявате песни, които са популярни (и в по-малка степен хаштагове) не допринасяте към по-общите дискусии в платформата. Вие се изолирате.

Преди на Шейкс дори да му дойде идея за видео в TikTok, той сяда и разглежда приложението. Той търси набиращи популярност песни, като преглежда профилите с голяма ангажираност на последователите и следи кои песни използват те. След като успява да установи някакъв модел, при който няколко видеа използват една и съща песен с голяма ангажираност от страна на последователите, той започва да формулира идеята си около това.

3. Сътрудничете си

Когато е последна година в гимназията Шейкс вече имал над половин милион последователи. Той се мести в ново училище където имало други деца с доста последователи в TikTok и YouTube. Те се събирали на обяд и в уикендите и заснемали възможно най-много видеа. Периодично дори бягали от училище заради това.

В крайна сметка резултатът си заслужава. Повечето от тази група приятели, които имали само по няколко хиляди последователи в началото сега имат стотици хиляди и дори милиони. Неговите колеги Тони Пол (1 млн. последователи), Тайлър Лион (400 000 последователи), и Виктория Лекс (400 000 последователи) също печелят достатъчно от TikTok, за да считат това за своя основна работа. Въпреки че Шейкс имал най-много последователи в началото, той също се облагодетелства от крос промотирането. Съдържанието му достига до различни аудитории и това ускорява ръста в броя на последователите му.

Според Шейкс, сътрудничеството е и винаги ще бъде инструмент за натрупване на онлайн аудитория. Инфлуенсър A има X аудитория, а инфлуенсър Б има Y аудитория. Двамата се промотират един друг, за да уловят аудитории X и Y. По тази причинаа сътрудничеството между инфлуенсърите в TikTok процъфтява. Създателите на съдържание дори се събират да живеят заедно и да си сътрудничат, за да обхващат различни аудитории и да увеличават последователите си по-бързо.

Приливът повдига всички лодки

Пътят на Шейкс е подобен на този на един предприемач. Отлагаш безопасността и сигурността в краткосрочен план, за да възнаградиш бъдещото си аз.

Всеки започва от нулата. Някои от най-големи инфлуенсъри постват съдържание с години преди да започнат да ги забелязват. Те са били готови да се изправят срещу подигравките и това, че всеки има мнение. Те преследват страстта си без да имат сигурна работа или уверението, че някога ще успеят.

Шейкс преследва мечтата си неуморимо и това му се отплаща. Той извървява пътя от хлапе, което продава лакомства до инфлуенсър с милиони фенове и бизнес със седемцифрени приходи годишно. Шейкс знае, че повечето хора нямат дисциплината да правят това, което той е правил. Колкото и простичка да е неговата тактика, самият процес е невероятно труден.

Както казва милиардерът и бизнес партньор на Уорън Бъфет, Чарли Мънгър "Вземете една проста идея, но я вземете на сериозно."