Поредният брилянтен бизнес ход на Майкъл Джордан
Денят на повечето хора, ако бяха милиардери, членове на Залата на славата на баскетбола, считани за най-великия баскетболист на всички времена, собственици на отбор от НБА, собственици на собствена марка и понякога актьори, щеше да бъде запълнен.
Не и този на Майкъл Джордан обаче.
Наскоро стана ясно, че Джордан е обединил усилия със звездите от NASCAR Дени Хамлин и Бъба Уолъс за създаването на нов състезателен отбор. Това не е новинарско заглавие, което човек би очаквал, но през 2020 г., всъщност, е съвсем на място.
"В исторически план NASCAR изпитва затруднения с разнообразието, а предвид факта, че чернокожите собственици на отбори през годините са малцина, моментът изглеждаше идеален,” заяви Джордан в прессъобщение, с което обяви новото си партньорство.
Така той ще се превърне в първия основен собственик на отбор от NASCAR от Уендъл Скот в началото на 70-те години.
Джордан, чието състояние се оценява на 2.1 млрд. долара от Forbes, разполага с достатъчно пари, за да не прави нищо до края на живота си. Въпреки това, неговото желание да достига до нови аудитории е поразяващо.
Вероятно защото за него всяко нещо е възможност (или състезание). Това най-ново предизвикателство ще му помогне да достигне до нова аудитория, докато в същото време променя културата и установените норми.
Преподавателят по маркетинг в Университета на Сейнт Луис доктор Брет Бойл дори смята, че този момент има потенциала да промени NASCAR по начина, по който Тайгър Уудс промени голфа, когато се появи на голямата сцена.
В интервю за CNBC той казва: “Тогава станахме свидетели на това как по-млади хора вече започват да се интересуват от голф. По същия начин начинанието на Джордан може да увеличи интереса на малцинствата към NASCAR."
“NASCAR се развива и приема все повече и повече социалните промени,” отбелязва Джордан в своето изявление. “В добавка към даренията, които направих за борба със системния расизъм, виждам това тук като възможност за образоването на нова аудитория и разкриването на повече възможности за чернокожите хора в моторните спортове.”
Една от най-впечатляващите способности на Джордан е да привлича големи спонсори (пример за това е партньорството му с компанията за залози Draft Kings).
Джордан със сигурност има предвид спонсорски договори и за своя отбор в NASCAR, а както казва анонимен източник пред CNBC& “Ако бяхте компания, не бихте ли искали да подкрепите Майкъл Джордан и Бъба Уолъс, които се опитват да насърчат положителната промяна?”
Начинът на действие на Джордан е да проправя нови пътища и да промотира уникални партньорства, а от това може да се научи много, особено в днешно време.
Ако човек сондира само един кладенец, това няма да дава резултати вечно, така че е задължително предприемачите и компаниите да следват примера на Джордан и да разнообразяват дейността си, за да могат да усъвършенстват себе си, хората около тях и обществото като цяло, пише Entrepreneur.