Полска компания вече се оценява на 19 млрд. долара
Акциите на най-голямата полска платформа за онлайн търговия Allegro направиха впечатляващ дебют при листването си на борсата, пише Forbes.
Ръстът е от 62.8% над цената, на която се осъществи предлагането от 43 злоти, или 11.40 долара.
По време на търговската сесия дори беше отчетен и ръст до 71 злоти, или близо 19 долара за акция.
Ръстът повиши сериозно и оценката на компанията, като той нарасна от 11.7 млрд. долара до малко над 19 млрд. долара.
Първичното публично предлагане (IPO) предизвика интереса както на физическите лица, така и на институционалните инвеститори, сред които се причисляват взаимните фондове, пенсионните дружества и др., тъй като делът на онлайн търговията в Полша продължава да расте.
Данни на SimilarWeb сочат, че сайтът allegro.pl е на четвърто място сред най-популярните в Полша, като се изпреварва единствено от Google, YouTube и Facebook.
Нещо повече – SimilarWeb класира Allegro на 14-а позиция сред най-популярните платформи за онлайн търговия в света.
В последните 12 месеца Allegro отчита по 32 млн. покупки на месец, като успява да свърже повече от 12.3 млн. купувача със 117 000 търговци.
Според данни на Allegro тяхната маркетплейс платформа привлича вниманието на 63% от населението на Полша, което е на възраст над 16 години, както и 76% от цялото интернет население на страната.
Полша заема пета позиция сред най-големите държави в Европа, като нейното население в момента е 38 млн. души.
Други полски компании, като Answear.com, предлагаща дрехи онлайн, доставчикът на мобилни приложения Huuuge и платформата за платена телевизия Canal+ Polska, също се очакват да направят дебют на полската борса по-късно през 2020 г., пишат местните медии.
Печалбата на Allegro за 2019 г. възлезе на 606 млн. долара.