Акциите на китайския “убиец на Tesla“ поскъпнаха с 1 000% от март
Акциите на китайската компания, наричана от някои "убиецът на Tesla", напоследък са неудържими.
Само преди седем месеца базираният в Шанхай производител на електромобили Nio беше сочен като предупреждение.
Акциите на компанията бяха поевтинели до под 3 долара за акция на борсата в Ню Йорк. Инвеститорите определяха компанията като провал, който ги е отказал от други подобни компании, а Nio губеше много пари.
От март насам обаче акциите на компанията поскъпват с над 1 000% процента - до 26.50 долара за брой. Само в сряда цената на книжата скочи с 22%. Анализатори на Уолстрийт отново съветват инвеститорите да влагат средства в компанията.
На какво се дължи този драматичен обрат?
Анализатори от Citibank, които почти удвоиха прогнозата си за цената на акциите до 33.20 долара, твърдят, че са се появили нови фактори в подкрепа на убеждението им в ръста на автопроизводителя, в това число "сериозно количество поръчки", направени по време на празничите дни в Китай, известни като “Златната седмица”, поскъпването на акциите напоследък и усилията на компанията да намали разходите си по отношение на батериите.
Nio, зад която стоят китайските технологични гиганти Tencent и Baidu, често е определяна като един от най-големите китайски конкуренти на Tesla.
Преди да е продала дори и една кола, Nio се беше концентрирала сериозно върху изграждането на марка, като продаде шапки и други сувенири за милиони долари.
Финансова инжекция в размер на 7 млрд. юана (1 млрд. долара) през април от страна на подкрепени от държавата инвеститори изигра съществена роля за възвръщането на доверието в Nio, казва пред CNN Business Ту Ле, основател на консултантската компания Sino Auto Insights.
Ръст в продажбите на автомобили и обновяване на технологиите, в това число и пускането на автопилот, също са помогнали за стабилизирането на компанията, смята той.
Наскоро Nio обяви нови месечни и тримесечни рекорди за продажбите си.
През септември компанията е продала 4 708 електромобила, което представлява 133% ръст на годишна база.
През третото тримесечие компанията е доставила 12 206 автомобила, или със 154% повече, в сравнение със същия период на 2019 г.
Общите продажби на Nio възлизат на 26 375 за 2020 г., или над два пъти повече, отколкото по същото време миналата година.
Книжата на Nio се търгуват при коефициент цена на акция/бъдещи продажби от 24.4, докато при акциите на Tesla този коефициент е 17.1.