Най-търсените продукти по време на тазгодишната кампания Black Friday ще бъдат от категорията Дрехи.

Това сочат резултатите от ежегодното проучване на Kantar*.

То показва още, че ускорената еволюция на онлайн търговията през последните месеци повишава и популярността на кампанията у нас.

Рекордните към момента 96% от българите знаят какво представлява Black Friday, а 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от специалните оферти с намаления и да направят покупка.

Онлайн магазините продължават да са първият избор за Black Friday, за който се сещат – това е мнението на 73.7% от потенциалните клиенти* (три пъти повече от предпочитащите физически магазини).

В сравнение с миналата година и най-вероятно поради пандемията, делът на пазаруващите онлайн се увеличава с над 10 пункта.

eMAG.bg, от своя страна, продължава да е водеща платформа сред дестинациите за електронна търговия по време на кампанията – споменавана като предпочитано място, за което първо се сещат, от 26.1% от респондентите в проучването, възнамеряващи да направят своите покупки онлайн.

Електронната платформа за пазаруване организира своя Black Friday в България за осма поредна година, като през 2020 г. той ще се състои на 20 ноември.

Проучването* отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили 37.9% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвана от Обувки (21.6%) и Малки домашни електроуреди (11.6%).

Други категории на фокус за тазгодишния Black Friday са Смартфони и джаджи, Големи домакински електроуреди, Играчки, продукти за бебета, Дом и декор, Ремонт и хоби.

Тенденциите в търсенето се определят както от промените в социалните навици – хората прекарват повече време у дома и се грижат за комфорта, здравето и за възможността да
изпълняват лесно работните си задължения дистанционно, – така и от специфичните потребности на различните възрастови групи.

18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%); при младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст има категорията Играчки (10.8%); 35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди; а 45-55-годишните демонстрират повишен интерес, в сравнение с миналата година, към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби.

Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.

Пазаруващите онлайн са 78%, което бележи леко повишение спрямо предходната година, като сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 91.9% и 85.2% от тях правят покупки онлайн).

* Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1027 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г.