eMAG.bg продължава да е водеща дестинация за електронна търговия по време на Black Friday у нас.

Как се подготвя eлектронната платформа за пазаруване за мащабната кампания и какво ще предложи на своите клиенти?

Отговор на тези въпроси потърсихме от директора на eMAG България Андрей Попеску.

Ето какво каза той в интервю за Profit.bg:

Как eMAG ще изненада своите клиенти на Black Friday тази година?

Организираме Black Friday в България за осма поредна година, като започнахме подготовката за тазгодишното издание на кампанията преди повече от 6 месеца, за да сме готови за 20 ноември.

За кампанията имаме осигурени над 350 000 продукта на склад в различни категории. Сред тях са 40 000 ИТ продукта, 40 000 малки домакински уреда, 25 000 телевизора, 25 000 смартфона, 25 000 домакински електроуреда (хладилници, перални и сушилни), 40 000 парфюми и козметика, 50 000 продукта за дома и градината, 50 000 спортни стоки и много други.

Маркетплейс партньорите на платформата също се включват в кампанията с допълнителни 185 000 оферти – както продукти от традиционните категории, така и по-нестандартни и ексклузивни предложения, като недвижими имоти, инвестиционно злато и бижута, автомобили, ваканционни пакети, ваучери с атрактивни отстъпки за различни услуги, включително козметични и медицински, вино за колекционери и много други.

Премиера на Black Friday ще имат и специални оферти за изкуство, включително картина на Иван Милев, телекомуникационни и застрахователни услуги.

Очаквате ли рекордни продажби по време на тазгодишната Black Friday кампания предвид пандемията?

Да, стремим се да постигнем нови рекорди. През последните месеци наблюдаваме нарастващ интерес към онлайн търговията, която преживява ускорена еволюция имено поради глобалната пандемия.

Хората оценяват не само безопасността, но и удобството да пазаруват в мрежата, освен това така имат възможност да направят проучване и внимателно да изберат продукта, който желаят, сравнявайки цени и параметри.

В този смисъл, интересът към Black Friday също е много голям. Проучване на Kantar* за нагласите и очакванията за кампанията показва, че 96% от българите са запознати с нея, а 72% от тях възнамеряват да направят покупка тази година. То също така разкрива, че 73.7% от потенциалните клиенти ще предпочетат да пазаруват онлайн – това е три пъти повече от предпочитащите физически магазини и увеличение с над 10% спрямо миналата година.

Данните показват и че eMAG е водещата платформа сред дестинациите за електронна търговия по време на кампанията – споменавана като предпочитано място, за което първо се сещат, от 26.1% от анкетираните, възнамеряващи да направят своите покупки онлайн.

За нас това е голямо признание, но и сериозна отговорност, като ще направим всичко възможно и тази година да оправдаем доверието на клиентите.

Някои компании удължиха своите кампании за Черния петък, превръщайки ги в многодневни събития, за да предотвратят претоварването на своите логистични екипи. Планирате ли нещо подобно в България?

Не, и тази година ще следваме добре познатия на клиентите ни модел и нашият Black Friday ще започне рано сутринта на 20 ноември и ще продължи до 01:59:59 ч. на 21 ноември, или до изчерпване на количествата, специално подготвени за кампанията.

От месеци работим интензивно с нашите доставчици, партньори и с куриерските компании и направихме допълнителни инвестиции в цялата логистична верига, за да сме напълно готови.

Работим с всички основни куриери на пазара и имаме ясно планиране на доставките – трябва да изпратим над 95% от направените Black Friday поръчки от румънския ни склад преди 1 декември.

Миналата година платформата привлече над 22 000 нови клиенти на своя Black Friday. Очаквате ли тази цифра да е още по-голяма по време на тазгодишната кампания?

През последната половин година имаме по около 20 000 нови клиенти на месец, така че определено очакваме повече за деня с едни от най-големите отстъпки за годината.

За да осигурим доброто сърфиране и търсене в приложението и сайта предвид сериозния трафик, който очакваме, направихме и сериозни инвестиции в сървъри, облачни и хостинг услуги.

* Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1027 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г.