Дават 2.5 млн. лева за ударна реклама на зимните ни курорти
Правителството отпусна допълнително близо 2.5 млн. лв. към бюджета на Министерство на туризма.
Парите са предназначени за ударна реклама на зимните ни курорти, които са сред най-силно засегнатите от пандемията COVID-19.
Зимният ни туризъм ще бъде рекламиран най-вече сред съседите ни на Балканите, които са потенциалните туристи, тъй като могат да пристигнат на почивка у нас с леки коли, а не със самолет.
Средствата бяха утвърдени на заседанието на кабинета днес, съобщават от правителствената информационна служба.
Министерският съвет одобри увеличение на утвърдения по чл. 21, ал. 3 от Закона за държавния бюджет на Република България за 2020 г. показател по бюджета на Министерството на туризма „Максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през 2020 г.“ със сума в размер на 2 435 000 лв.
Увеличението ще позволи Министерството на туризма да постави началото на масирана рекламна кампания за популяризиране на зимния туризъм в България, както на вътрешния, така и на целеви за страната ни пазари.
Тази рекламна кампания се явява една от много стъпки, които Министерството на туризма предприема за спасяване на зимния туристически сезон и стабилизиране на българския туристически бизнес - един от най-силно засегнатите сектори от пандемията COVID-19, се посочва в съобщението.
Международната рекламна кампания ще бъде насочена главно към съседните на България страни, чиито граждани могат да посетят страната ни с автомобили. Имайки предвид, че авиокомпаниите в момента не осъществявате редовни полети, а всички чартърни програми от Германия, Великобритания и Израел бяха спрени в последния месец, то възможността за туристическо посещение с автомобил се явява изключително важно предимство на туристите от балканските страни.
Това е една от причините рекламата за зимния туристически сезон да бъде насочена главно към гражданите на Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Република Северна Македония.