Мебелният гигант IKEA ще прекрати издаването на каталога си, който има 70-годишна история. Причината е, че все по-голяма част от потребителите се местят в онлайн пространството, съобщава Ройтерс.

2016 година беше рекордна за печатното издание на шведската компания, когато то беше отпечатано в над 200 милиона броя за над 50 държави.

Първото издание от 1951 година е било с тираж от 285 000 копия и се е разпространявало само в южните градове на Швеция.

Последното, от тази година, пък беше издадено в 40 милиона копия.

Решението за спиране на годишния каталог е част от стратегията за дигитализация на IKEA. За 12-те месеца до края на август 2020 година онлайн продажбите на компанията бележат ръст от 45%.

"Тиражът на каталога непрекъснато намалява, но в същото време виждаме, че клиентите прекарват все повече време на сайта, в мобилните ни приложения и в социалните мрежи. Каталогът просто вече не е толкова важен и нужен", казва управляващият директор на франчайз поделението Inter IKEA Systems Конрад Грус.

Новият каталог на IKEA в САЩ се забави заради потенциално расистка снимкаОт компанията промениха снимка, която са сметнали, че може да бъде интерпретирана погрешно


По думите му решението за спиране на издаването на каталога е било емоционално, тъй като много от служителите на компанията буквално са израснали с него. Освен това през годините той е бил и важна част от маркетинговата стратегия на IKEA.

От компанията обаче загатват, че работят върху издаването на по-малко печатно издание, което ще бъде насочено към идеите да обзавеждане на дома и ще бъде достъпно от следващата година.