Компютрите, телевизорите и домакинските електроуреди отново са най-търсените стоки на Черния петък.

Общият дял на тези три продукта от всички продажби на Черния петък е 56%, сочат данните на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.

Според статистика на дружеството за потребителско кредитиране веднага след тях се нареждат мобилните телефони, следвани от климатичната и отоплителна техника.

Тази година дружеството отново отчете стабилни нива при онлайн пазаруването. Според статистика от миналата година 56% от заявките в деня на Черния петък са онлайн, докато тази година данните сочат лек спад – точно половината от клиентите, които са избрали да направят покупка със стоков кредит по време на деня на Черния петък, са кандидатствали онлайн.

Тази интересна тенденция в клиентското поведение може да бъде тълкувана с оглед на желанието на клиентите да разнообразят ежедневието си с разходка до любимите магазини.

Според проучването спадът на онлайн заявките в деня на Черния петък е напълно компенсиран от общо покачване на броя на онлайн заявките през уикенда на Черния петък спрямо данните от 2019 г.

Кой пазарува?

Според анализа мъжете все още са по-активни потребители на Черния петък, като са с 6% повече от дамите. Все пак тенденцията е броят на жените да се повишава – тази година делът им нараства с 2% спрямо 2019 г.

Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29-36 години, като делът им расте с повече от 3% спрямо данните от миналата година. От друга страна, броят на потребителите на възраст над 58 години, ползвали финансиране, отчита спад спрямо 2019 г.

УниКредит Булбанк отново е най-голямата банка в странатаБанката застана зад някои от най-мащабните нови проекти в страната, заемайки челно място по размер на отпуснатите корпоративни кредити.

И в потребителското кредитиране, както и в стоковото, се наблюдава спад в заявките в отчетния период спрямо данните от предходната година. Естествено, причината за това е в общото свиване на потреблението в настоящия период.

Макар и с леко намален обем спрямо периода на Черния петък от миналата година, цялостно онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите.

УниКредит Кънсюмър Файненсинг улесни допълнително всички свои клиенти, които имат нужда от потребителски или стоков кредит, като напълно дигитализира процесите по кандидатстване, подписване и усвояване.

Самият процес е изключително лесен и сигурен – идентификацията, а след това и подписването на договора за кредит с КЕП, се подсигуряват от Евротръст.

Очакванията са по време на коледните празници пазаруването отново да отбележи ръст, като предвижданията са фокуса на клиентите да се запази в сферата на електрониката.