Как един ученик създаде успешна консултантска компания в социалните медии
Джоуи Рубен е ученик, който живее в предградията на Чикаго. Много деца на неговата възраст работят почасово, докато Рубен притежава консултантска компания в сферата на социалните медии на име Joey Ruben Consulting, която работи с големи корпорации като Fashion Nova и спортното издание Lines.com. Рубен също така е съсобственик на Happiness Project, компания която набира средства и повишава осведомеността относно психическото здраве.
В интервю за Entrepreneur.com Рубен казва, че всеки път, когато компанията му е наета от клиент за консултантска дейност неговата роля се променя в зависимост от необходимостта на клиента. Например, в случая със спортната медийна компания, с която работя в момента аз отговарям за профилите им в социалните медии, като работя директно или с представителите на марки в различните платформи, казва Рубен. Той също така отговаря за увеличаването на аудиторията на техния уебсайт, както и за последователите им в TikTok и Instagram.
В случая с компании като Happiness Project основната работа на Рубен е инфлуенсър маркетинга, създаването на съдържание и поддържане на социалните медии. За малко повече от месец имаме над 150 000 последователи на профила ни в TikTok, казва Рубен.
Как започва всичко?
През 2016 г., когато бях в осми клас с няколко приятели си на шега си създадохме мийм профили в Instagram, за да видим кой ще натрупа най-много последователи. В рамките на няколко седмици вече имах над 10 000 последователи и започна да ми става забавно. Около два месеца по-късно вече имах близо 40 000 последователи. Започнах да забелязвам, че хора ми пишат постоянно за закупуването на реклама за различни приложения, компании за дрехи, музика и други профили в Instagram. Започнах да потговарям на някои от тях и да чета много информация в интерент за това колко да таксувам хората за реклама. Започнах да искам по около 30 долара за реклама на моя профил. Сумата не бе голяма, но за осмокласник бе наистина мотивиращо. Това ми отвори очите за безкрайните финансови възможности в социалните медии и породи у мен желание да се занимавам още повече с тази дейност, казва Рубен.
Какъв е моделът на правене на пари в социалните медии?
През 2018 г., след като в продължение на около 18 месеца бях изграждал профила си, вече имах над 1 млн. последователи в Instagram. След това започнах да пускам повече реклами срещу по-големи суми пари. Пусках 2-3 реклами седмично, като таксувах рекламодателите с между 150 и 300 долара на пост. Това може да изглеждат много пари, но в сравнение с това с рекламните тарифи сега, са си доста ниски. Някои страници в Instagram, като @fuckjerry, таксуват по над 50 000 долара за реклама, казва Рубен. Няма определен алгоритъм за това колко би трябвало да иска някой за реклама. По-скоро тарифите зависят от редица фактори, като съответната ниша, ангажираността на потребителите и броят на последвоателите. Повечето хора с тематична страница в Instagram, която има между 1 000 000 и 3 000 000 последователи заработват шестцифрени суми всяка година, ако правят нещата както трябва в условията на днешния пазар.
Какво се случва с първия му бизнес в социалните медии?
Първият бизнес на Рубен в социалните медии е неговият профил с мийм-ове в Instagram. За съжаление през август 2018 г. той е хакнат и Рубен така и не успява да си го върне. Загубата на профила определено се усеща във финансово отношение, но той казва, че по-големият ефект бил емоционален. На практика единият ден живеех така както искам, а на другия вече нямах работа, казва той. Чувствах се сякаш съм изгубил своята идентичност и част от себе си. Влоших успеха си в училище и станах много раздразнителен.
От това обаче той научава, че без провал е невъзможно да се успее. След като изгубих всичко започнах да се съжалявам, вместо да осъзная, че нямам какво да губя и трябва да се опитам да изградя отново онова, което ми бе отнето, разказва тийнейджърът.
През 2019 г., около 10 месеца след като бил изгубил профила си и не знаел какво да прави, Рубен започнал да проучва набиращата тогава популярност платформа TikTok. Той научава, че това е бившето приложение Musical.ly, което е придобито от голяма технологична компания на име ByteDance, която пък наливала милиони долари, за да рекламира новото си придобивка. Рубен си свалил приложението и след като го проучил осъзнал, че това може би е шансът му да се върне в играта. След това създал мий профил в TikTok. По онова време много малко хора правели такива страници, защото в тази дейност все още нямало много пари, а TikTok не било популярно като Instagram. Знаех, че всички от Instagram в крайна сметка ще дойдат и в TikTok след като осъзнаят потенциала на това приложение, затова използвах това в своя полза и стартирах отрано, казва Рубен. Той започнал да пуска различни видове съдържаие в следващите месеци, за да разбере как работи алгоритъмът. Малко повече от година по-късно Рубен вече имал 1 800 000 последователи в първия си профил @funny, както и над 700 000 във втория @gods. Освен това той има още пет други профила с между 100 000 и 400 000 последователи, като @viral, която е следвана от над 300 000 души.
Как големите инфлеунсъри правят пари в TikTok?
Един от основните начини, по които големите инфлуенсъри правят пари в TikTok е чрез звукозаписните компании, които им плащат, за да записват видеа, в които танцуват на фона на тяхната музика. Звукозаписните компании наливат милиони долари за реклама в TikTok, защото песните, които са популярни в приложението са същите, които са в класацията на Billboard. Тази стратегия работи много добре, защото по-малките инфлуенсъри гледат от по-големите и също започват да го правят. Тъй като по-големите създатели на съдържание вдъхновяват по-малките да имитират техните постове звукозаписните компании не трябва да плащат на по-малките, които просто следват дадена тенденция и по този начин рекламират техните песни безплатно, обяснява Рубен.
Той казва, че обикновено пуска по една или две реклами седмично в основния си профил в TikTok на цена от около 600-800 долара на пост. Би могъл да изкарва и повече от TikTok, но не иска да прекалява с рекламите, тъй като от другите му занимание изкарва доста повече пари. Той обаче гледа на TikTok като на дългосрочна инвестиция и планира да продаде профилите с в бъдеще. Казва, че е получил оферта от 70 000 долара за основния си профил в TikTok, но я е отхвърлил. В момента той вече не се занимава толкова с неговите страници и дори е наел екип, който ги поддържа, което пък му позволява да се концентрира повече върху консултантската си работа.
През март, когато светът бе поставен под блокада Рубен твърди, че е прекарвал средно по 12.5 часа на ден пред екрана. Той знаел, че всички са си у дома, отегчени и ще прекарват повече време в социалните медии. Знаех, че ако искам да се върнат там където бях, трябва да се възползвам от тази възможност и да поработя върху увеличаването на броя на последователите си. В крайна сметка предположението му се оказва вярно и му се отплаща.
Как намира клиенти за своя консултантски бизнес?
В миналото той казва, че търсил сам клиенти, но заради множеството неща, с които се занимава в момента не търси активно нови клиенти.
Ето и какви са основни съвети, които Рубен би дал на някой, който иска да успее в социалните медии?
1. Проучването на пазара ще ви доведе донякъде, но не много далеч. Инстинските познания идват от допускането на грешки и от метода „проба-грешка”. Провалял съм се стотици пъти и всеки провал ме е научавал на нещо ценно, казва Рубен.
2. Не се страхувайте да пропуснете финансова изгода в краткосрочен план, ако това ще доведе до дългосрочни печалби. В миналото няколко компании, сред които и Fashion Nova, са ми предлагали еднократен договор за някакъв проект за значително количество пари. Вместо това обаче аз им предлагах да работя първия месец безплатно, което ми позволяваше да покажа на какво съм способен, преди да подпиша дългосрочен договор, казва Рубен.