Историята на първата българска бира, която става на 140 години
Богат опит и история, традиции и безкомпромисно качество, иновации и предприемчивост – така вече 140 години Каменица обединява хората да празнуват заедно своите големи и малки моменти.
През тази година Каменица отбелязва своя юбилей, залагайки на добре познатата формула за успех: да превръща любовта към качественото пиво в неповторимо преживяване.
Историята на Каменица започва през далечната 1876 г. в града на тепетата – Пловдив, когато швейцарците Рудолф Фрик и Фридрих Сулцер започват да варят бира в домашни условия.
Двамата предприемачи, дошли в страната, за да работят на железницата (Рудолф Фрик като майстор в пловдивската гара и Фридрих Сулцер като локомотивен машинист), заедно с Адолф Бомонти, който построил първите две фабрики в Пловдив – спиртната и оризовата, поставят началото на пивоварната индустрия у нас с първото промишлено производство на пиво, чиято марка е съхранена до наши дни.
Така, през 1881 г. те решават да построят пивоварна на мястото на осмото, по онова време вече изчезнало тепе. То представлявало тревисто мочурище, от което бликала ледено-студена вода. Най-вероятно и името му идва от там - Каменица тепе, тъй като камен има славянски произход и означава камък.
През годините Каменица се утвърждава не само като една от най-обичаните и разпознаваеми марки в Пловдив и България, но и като една от най-иновативните. Каменица пуска на българския пазар първото тъмно пиво през 1892 г., внедрява за първи път иновативен полунепрекъснат метод за ферментация на бирата, създава първата безалкохолна бира и първия бирен микс с плодов вкус.
„Имаме много поводи, които ни карат да се гордеем, че сме част от тази изключителна история, от тази страхотна марка и от невероятното семейство на Каменица. Тази година имаме нещо голямо, празнуваме 140 години, и нямам търпение да споделим с вас хвсички изненади, които сме подготвили, започвайки от новата визия на Каменица, която, надявам се, много от вас вече са видели на пазара“, споделя Владан Матич, изпълнителен директор на „Каменица“ АД.
Каменица отбелязва големия си юбилей по един наистина специален начин – с промяна на визуалната си идентичност.
„Търсехме нещо ново, модерно, разчупено, което да отговаря на нуждите на съвременния консуматор, като в същото време беше важно да запазим автентичността на марката. С новата визия на Каменица оставаме верни на корените си - там, от където всичко започва и чието наследство днес живее чрез Каменица.
Неподправената емоция, настроение, традиции на родния Пловдив бяха нашето вдъхновение при създаването на новата визия на марката и точно тази топлина и неподправеност ни доближават още повече до потребителите ни“, коментира Юлиана Борисова, директор „Маркетинг“ в „Каменица“ АД.
Така Каменица отдава заслужено признание на родния си град, поставяйки ключови елементи, емблематични сгради и места от града на всички свои опаковки.
Големият юбилей обаче не е свързан само с марката, защото какво е един рожден ден, един повод, без той да бъде споделен. Затова Каменица отправя послание към всички бирени любители чрез новата си комуникационна кампания. „Всяка глътка има история“ е призив към феновете, към семейството, към приятелите да празнуват заедно всички онези малки и големи моменти, които са преживявали и предстои да преживеят.
Големите поводи са онези истории, които най-вероятно се помнят най-добре и най-дълго, защото са свързани често с преломни и значими моменти от живота.
„Всички малки, обикновени, ежедневни моменти преди и след тях обаче са всъщност животът ни, позитивния начин и поглед, чрез който го живеем, онова, което преживяваме и което остава в нас, историите, които разказваме и си спомняме на по чаша Каменица. Това искаме да бъде Каменица за потребителите. И за всичко това казваме „Наздраве“ тази година!“, споделя Елена Петрова, старши бранд мениджър „Локални марки“ в „Каменица“ АД.
За всички почитатели на автентичния вкус марката е подготвила много и разнообразни поводи за наздравици. Първият такъв е вече факт, а именно националната потребителска промоция на Каменица, която подарява 140 000 чаши, юбилейно издание, със специален брандинг, посветен на 140-тата годишнина на марката, както и 140 таблета Samsung.
Освен това, новата телевизионна реклама на марката е в ефир от началото на март и разказва за малките и големи моменти на приятелите, в които всеки един българин може да види себе си. В края на клипа виждаме и някои от по-старите бутилки на бранда с емблематични етикети, в които отново се забелязва връзката на пивото с Пловдив.
През 2021 г. Каменица ще бъде партньор на дългогодишната социална кампания на радио „Витоша“ и предаването „Тройка на разсъмване“ – „Повече българчета за България“. Чрез Каменица всеки един потребител сега може не само да подкрепи промяната в България, но и да бъде част от нея.
В същото време марката инициира и регионална кампания в Пловдив в подкрепа и развитие на младежкия футбол в града и региона. Михаил Илиев, бранд мениджър „Каменица“, споделя, че в тази важна за марката година екипът е изключително щастлив да бъде част от голямата кауза „Повече българчета за България“, която от толкова години се бори с един от най-наболелите демографски проблеми в страната.
„Още по-хубавото е, че заедно с нашите клиенти ще успеем да направим и една силна кампания в родния град на марката – Пловдив, който е и един от най-футболните в страната.“
Първата глътка е за големия юбилей на първата българска бира. Останалите са за споделените истории заедно! Наздраве за следващите 140 години Каменица!