За първи път от близо 40 г. Budweiser няма да рекламира на Супербоул
Конете от породата Клайдсдейл, участващи в рекламите на американската бира Budweiser, се бяха превърнали в синоним на Супербоул.
Тази година обаче те получават почивка, защото за първи път от 37 години компанията няма да рекламира по време на големия финал по американски футбол.
Вместо това Budweiser пренасочва парите, които щяха да бъдат похарчени за рекламен спот (5.6 млн. долара) по време на предстоящото на 7 февруари събитие, в подкрепа на "повишаване на информираността във връзка с ваксините срещу COVID-19 под формата на дарения и бъдещи рекламни кампании, обявиха от компанията.
Пандемията накара Budweiser да преосмисли маркетинговия си подход, заяви пред CNN Business вицепрезидентът по маркетинга Моника Ръстги, след като индустрията за производство на алкохол пострада сериозно от затварянето на барове и ресторанти и спирането на големи събития.
Марката иска да бъде "активна" в насърчаването на информираността около ваксините, тъй като това, в крайна сметка, ще доведе отново до нормализирането на положението, допълва тя.
Част от планираното рекламно време на Budweiser ще бъде предоставено на Съвета по реклама и Инициативата за информираност във връзка с ваксините. Миналата година двете компании влязоха в партньорство, за да образоват обществото в САЩ за безопасността и ефективността на ваксините.
Budweiser ще дари рекламно време за 1 млн. долара на двете организации за бъдещи реклами.
Други марки на компанията Anheuser-Busch, като Bud Light и Michelob Ultra, ще излъчат 4 минути реклами по време на Супербоул. Отсъствието на Budweiser обаче е нещо, което Ръстги очаква хората да забележат.
"Някои хора може да запитат защо ни няма по време на Супербоул, но ние просто ще се появи по един по-различен начин," казва тя.
Budweiser не е единствената голяма компания, която пропуска големия мач тази година. Coca-Cola и Pepsi също обявиха в последните седмици, че тази година няма да купуват реклами по време на Супербоул.
Coca-Cola наскоро закри 2 000 работни места вследствие на спад в приходите от изгубени продажби в ресторантите. От Pepsi казаха, че ще се фокусират върху маркетинговите си усилия на шоуто между двете полувремена на Супербоул, на което е спонсор.
От CBS са продали значителна част от рекламите за тазгодишния мач, според източници на CNN Business. За сравнение, през 2019 г. Fox беше продала всички рекламни спотове до деня на благотворителността или повече от два месеца преди мача.
Въпреки това много хора са оптимисти относно събитието, тъй като то обикновено е най-гледаното за годината.
Зрителите на Супербоул по Fox през миналата година са били 102 милиона. За сравнение, второто най-гледано събитие е бил първият дебат между Доналд Тръмп и Джо Байдън, който е гледан от 73 млн. души.