Компанията с умните прозорци, които ще елиминират щорите и сенниците
Смартфоните промениха завинаги начина, по който общува светът.
Сега станалата наскоро публична технологична компания View се надява, че умните прозорци ще променят начина, по който хората живеят и работят, като в същото време това ще помогне в борбата с климатичната криза.
View е подкрепена от инвестиционния фонд на SoftBank Vision Fund и произвежда динамични стъкла, които изпълняват ролята на „дигитална кожа“ за сградите.
Тя твърди, че умните й прозорци използват изкуствен интелект и машинно обучение, за да оптимизират естествената светлина, да контролират топлината и да ограничават отблясъците.
Компанията от Силициевата долина дебютира на борсата вчера след сливане с компания за придобиване със специална цел (SPAC), подкрепена от Cantor Fitzgerald. Сделката, която включва частна продажба на акции, ще набере 800 млн. долара, които View планира да използва, за да изплати огромните си задължения и да изгради продукт, който ще доминира на пазара, който тя оценява на 1 трлн. долара.
От View казват, че контролират 80% от пазара на умни прозорци от следващо поколение. Нейните продукти се използват в над 750 сгради по света, в това число на международното летище в Далас и в здравните съоръжения Kaiser.
Водещи компании, като Netflix, Facebook и FedEx, също използват прозорци на View в своите офиси, казват от компанията, а Google планира да инсталира продукта в новата си централа в Манхатън.
Пестене на енергия с цел ограничаване на разходите и спасяване на планетата
Предвиждащите системи на View вземат предвид редица фактори, сред които времето в района, ъгъла, под който пада слънчевата светлина, както и на какво разстояние са разположени служителите от прозорците, за да създава различни нива на затъмнение, казват от компанията.
"Прозорците са единствената ви връзка с външния свят. Колко тъжно, че слагате щори на тях," казва пред CNN Business Рао Мулпури, главен изпълнителен директор и председател на компанията.
"Купили сте гледката, плащате за нея с наема си. Истината обаче е, че ако щорите са спуснати, тогава разполагате с привлекателността на гледката, но не и със самата гледка."
Акциите на View, която е на 12 години и има над 500 служители, започнаха да се търгуват на борсата Nasdaq в период, в който инвеститорите търсят начини да залагат на решения на климатичната криза. Големи банки обещават да приведат кредитирането си в съответствие с Парижкото споразумение за изменение на климата, а компаниите за слънчева и вятърна енергия процъфтяват.
От View твърдят, че продуктите на компанията намаляват енергийната консумация и парниковите газове, като блокират влизането на над 90% от слънчевата радиация в сградите.
"За да стигнете до нетни нулеви емисии, можете да сложите слънчеви панели на покрива, например, но по-голяма част от ограниченията трябва да дойдат от пестенето на енергия вътре в сградите," казва Мулпури.
От компанията за финансови услуги Cantor Fitzgerald вярват достатъчно много в умните прозорци, за да листнат View на борсата чрез сливане, което беше обявено през ноември. Тогава Хауърд Лутник, председател и главен изпълнителен директор на Cantor, определи прозорците на View като "продукт, който ще доведе до революция при недвижимите имоти," заявявайки, че в крайна сметка това ще означава, че "сградите вече няма да имат нужда от щори и сенници."
Дългът на компанията нараства четворно от 2018 г.
Пред View обаче има сериозни препятствия.
Първо, компанията трябва да измисли как да увеличи мащабите на производство, като изгради бързо производствени мощности. Този процес ще изисква огромни инвестиции, което е и причина за това компанията да стане публична.
"Въпросът е колко бързо можем да изградим собствени производствени мощности," казва Мулпури. "Ние едва сега започваме, а това е пазар за 1 трлн. долара."
Мулпури твърди, че планът е набраните средства да се използват за увеличаване на производствения капацитет и в развойна дейност.
Друго предназначение на средства ще бъде за погасяване на задълженията на View, които са нараснали повече от четири пъти от края на 2018 г. - до 262 млн. долара.
View също така трябва да намери пътя към рентабилността, след като пред миналата година отчита 87 млн. долара загуба. Приходите на компанията се очаква да скочат със 138% през 2021 г., но въпреки това прогнозите са да обяви загуба от 52 млн. долара за годината.