Една от най-големите вериги за детски играчки планира своето възраждане
Американската верига магазини за детски играчки Toys R Us, която фалира през 2017 г., има нов собственик.
Той планира да отвори отново търговските обекти на марката в Съединените щати, съобщава CNBC.
WHP Global придоби контролния пакет акции в Tru Kids - компанията, която притежава марките Toys R Us, Babies R Us и Geoffrey the Giraffe.
Tru Kids стана мажоритарен собственик в Toys R US, след фалита през септември 2017 година. Компанията опита различни стратегии за съживяване на бизнеса, но нито една от тях не се оказа успешна.
За известно време търговската верига Target управляваше уебсайта на компанията, но в момента всички поръчки от ToysRUs.com се пренасочват към платформата на Amazon.
Изпълнителният директор на WHP Global Йехуда Шмидман има намерение да отвори отново магазините на компанията в САЩ още преди тазгодишните Коледни празници. Освен това компанията ще управлява и глобалния бизнес на Tru Kids, която управлява над 900 магазина на Toys R Us и Babies R Us в 25 държави по света.
Засега не е ясно какъв ще е броят на новите търговски обекти в САЩ.
WHP има осигурено финансиране на стойност 350 милиона долара от няколко инвестиционни фондове, управлявани от Oaktree Capital Management.
Компанията Toys R Us е основана от Крис Лазаръс през 1948 г., като първоначално се занимава с продажба на детски мебели. Впоследствие фокусът ѝ се премества върху играчките и впоследствие се превръща в една от най-големите търговски вериги за детски стоки.
В своя пик компанията управлява над 800 магазина в САЩ и други 800 по света. С появата на електронните платформи за търговия обаче Toys R Us постепенно започва да губи пазарния си дял и така се стига до фалита през 2017 г.
По време на пандемията от COVID-19 обаче продажбите на детски играчи, всъщност, регистрираха ръст, тъй като много семейства бяха принудени да прекарват по-голямата част от свободното си време вкъщи.
Това, според новите собственици на марката, дава поводи за оптимизъм. Според Йехуда Шмидман бизнесът с детски играчи в Съединените щати може да бъде възроден.