Пазаруваме от големите нехранителни магазини онлайн или по телефона
Големите нехарнителни магазини, които се разпростират на площ над 300 кв. м, работят, но не приемат клиенти.
Поръчките се приемат онлайн, но могат да се вземат пред самите обекти.
Това установи проверка на БГНЕС при посещение на няколко големи магазина в столицата.
До тази ситуация се стигна, след като в четнъртък икономическият министър Лъчезар Борисов издаде указания как да работят тези обекти, които дотогава изнасяха щандове отвън или намаляваха площта, но часове по-късно те бяха отменени заради ресторантьори, които изразиха недоволство от това изключение и от премиера Борисов с мотива, че не трябва да се противопоставят бизнесите.
„Не работим. Стоката, която е заявена онлайн, само се получава на входа на магазина. Клиент може да получи стоката си и на домашния адрес. Това е като услуга към момента. Магазините ни не работят. Така работим от 18.03.2021 г.“, заяви управителят на магазин за бяла и черна техника Иван Ефремов.
Той каза, че поръчки приемат и по телефона. А на място, пред магазина, клиентите се консултираха от служители на обекта, които изнасяха навън съответната стока.
По думите му търпят загуби, но въпреки това ще оцелеят, като същевременно се съобразяват с наложените мерки от държавата, защото най-важно е животът и здравето на хората да бъдат запазени.