Шест съвета за работа от вкъщи
В светлината на COVID-19, на много хора им се налага да работят от вкъщи за продължителен период.
Ако не сте свикнали с това, може да ви е трудно да се приспособите и да имате продуктивно работно време, да балансирате с личния ви живот и да се придържате към навиците за поддържане на физическото и психическото си здраве.
И ако предимствата на домашния офис може да изглеждат като лукс в началото, след време той може да се окаже предизвикателство.
Ето няколко съвета за ползотворна работа от вкъщи и за създаване на благоприятна среда в домашния офис:
Съвет 1: Сериозно, носете панталони ...
Когато работите от вкъщи, може да е изкушаващо да станете от леглото и да се разхождате по пижама. Важно е обаче да поставите ясни граници между работното и свободното време.
Не е нужно да носите костюм и вратовръзка, но облеклото ви трябва да е достатъчно професионално, за да го облечете в офиса. Също така ще ви е от полза да сте в прилично облекло, ако се наложи спешно да се включите във видеоконферентен разговор.
Съвет 2: Изберете място за домашен офис
Изберете една зона в дома, която да служи за офис. Пространството трябва да е чисто, организирано и да разполага с всички материали, необходими за работата. Преместете всички консумативи в офиса си, за да не се налага да ставате и да търсите неща.
Ако имате деца, поставете знак „червена светлина, зелена светлина“ или някакъв друг визуален сигнал, за да ги уведомите кога могат да ви прекъсват и кога да не ви безпокоят. В края на деня почистете мястото от чаши за кафе, вода и т.н., подредете. Отдалечаването от работното пространство ще се превърне в ясен сигнал, че работният ден вече е приключил.
Съвет 3: Планирайте деня си
Работата от вкъщи е чудесен начин за реализиране на големи проекти, особено когато те изискват внимание. Но ако планирате да отделите 8+ часа за една задача, много вероятно е да ви омръзне. Вместо това опитайте да разделите деня си на по-малки блокове.
Ако е възможно, създайте разнообразие от вида работа, която трябва да свършите. Планирайте конферентни разговори след обяд, а за привечер оставете по-леките задачи.
Съвет 4: Минимизирайте разсейването, където е възможно
Важно е да създадете условия за пълно откъсване от околните разсейващи източници. На първо място, излезте от социалните си профили и изключете известията в браузъра и мобилния си телефон. Концентрирайте се само върху работата, а не върху социалния живот.
Съвет 5: Правете почивки и се движете
Когато работите от вкъщи, е важно да се грижите за физическото и психическото си здраве, като правите почивки. Може да настроите аларма на всеки 45 минути, за да ставате, да се разхождате и да пиете вода.
Или планирайте почивки между работните блокове, така че мозъкът, очите и тялото ви да могат да си починат за известно време, преди да се потопите в следващата задача. Правете разтягане на врата или бърза тренировка, за да помогнете на тялото си да остане физически активно през деня.
Съвет 6: Общувайте
Работата от вкъщи изглежда доста луксозно, но хората, които са я изпитали, ще ви кажат - може да бъде и доста самотна. Една от многото ползи на работата в офиса е социалното взаимодействие с нашите колеги. Ние изграждаме както професионални, така и лични взаимоотношения, докато пием по чаша кафе или обядваме.
За да поддържате здрав екип, който може да си сътрудничи и да комуникира отдалечено, е важно да продължите да се свързвате помежду си. Правете виртуални срещи за обяд с колегите си или комуникирайте по извънработни теми, за да направите съвместната работа по-лесна и приятна.