Простите тайни, които изведоха Ralph Lauren до $6 млрд. приходи годишно
Когато в днешно време чуете марката Ralph Lauren, вероятно се сещате за легендарни поло тениски, цветни пуловери и или дори парфюми.
Не много хора обаче знаят, че създателят на марката, която носи неговото име, слага началото на модната си империя само с един продукт - вратовръзки.
През 1967 г. вратовръзките са тесни и едноцветни. Ралф Лорън искал да пусне на пазара вратовръзка, която е широка и многоцветна, докато в същото време традиционните вратовръзки били тесни и невзрачни. Лорън тогава работел като продавач и представил идеята си на своя мениджър Ейб Ривец.
Ривец отказал. Какво прави човек с предприемачески дух след това? Започва сам, разбира се.
Много предприемачи се провалят през първата си година, но Ралф Лорън продава вратовръзки за над 500 000 долара през първите 12 месеца. Това се равнява на 3.8 млн. в днешни долари. Ако превъртим напред времето до днешни дни, компанията майка отчита 6 млрд. долара приходи годишно.
Каква е тайната подправка на предприемача? Ето няколко от тънкостите, които водят до неговия успех:
Не чакайте успехът да ви намери
Много от желаещите да станат предприемачи са повече по извиненията, отколкото по действията. “Само ще си взема дипломата по MBA,” “Не съм си усъвършенствал още презентацията” и “Искам да изчакам подходящото време” са капани по отношение на начина на мислене, които ще ви накарат да буксувате на едно място.
Въпреки че Лорън имал идея само за един продукт, той знаел, че си заслужава да преследва реализирането й. Това му проправя пътя към модната индустрия.
В годишника на своята гимназия Лорън, който тогава е известен като Ралф Лифшниц, пише, че целта му е да стане милионер. Само с диплома за средно образование и посетени няколко занимания от курс по бизнес, той се впуска да преследва мечтите си. Днес състоянието му се оценява на 7 млрд. долара.
Водете с визията си и оставете знанията да следват
Когато Лорън излиза на модната сцена, вратовръзките не са нищо въодушевяващо. На тях не се гледа като на аксесоари, а като на функционална част от облеклото. Лорън променя всичко това с визията си, която отчасти е вдъхновена от това, че посещава за първи път мач по поло.
Вместо да взема насоки от съществуващата индустрия, той продава вратовръзки, които отговарят на неговите идеали и схващания. Въпреки че среща известна съпротива от универсалните магазини, Neiman Marcus в крайна сметка му дават шанс и правят поръчка за 1 200 вратовръзки.
Впоследствие Лорън признава през 1982 г. пред сп. Vogue, че дори не знаел как се произвежда вратовръзка. Явно впоследствие се научава и веднага след като универсалните магазини започват да зареждат неговите вратовръзки, те откриват, че у клиентите им има глад за нова модна тенденция.
Всеки може да копира успеха, но само наистина успелите предприемачи могат да проправят свой собствен път. Лорън доказва, че когато човек се фокусира върху собствената си визия, може да надвие тълпата от имитатори.
Как да откриете вашия продукт?
Да заложите всичко на един-единствен продукт или предложение може да е плашещо, но не е задължително това да е напълно неинформирано. Ето какво трябва да имате предвид, когато изготвяте своята стратегия.
Търсете пролуки на пазара
Да станеш най-добрият може да е скъпо, предизвикателно и времеемко. Търсете начини да бъдете различни или да се противопоставяте на традиционната логика и така ще изпъкнете по-лесно.
Пуснете продукта, а след това повторете
Съоснователят на LinkedIn Рийд Хофман казва, че “ако не ви е срам от първата версия на продукта ви, значи сте го пуснали прекалено късно.” Малко вероятно е да пуснете абсолютен хит на пазара с първата си версия, вместо това си отделете време за учене.
Оставете потребителското поведение да ви води
Вместо да създавате нещо, което никой не иска, само защото майка ви ви е казала, че е страхотна идея, анализирайте действителното поведение на вашите потенциални клиенти. Ако отговорът им е “Това изглежда хубаво …”, се върнете отново на чертожната дъска. Когато започнете да чувате “Мога ли да купя това сега?”, значи сте на прав път.
Много предприемачи смятат, че е необходим идеален набор от условия за успешното пускане на даден продукт. Ралф Лорън доказва, че това не е вярно. Нямате нужда от пълен набор от продукти, напълно изчистено брандиране или куп рискови капиталисти зад гърба си.
Всичко, от което имате нужда, е един добър продукт, който е създаден около това какво представлявате като предприемач.