Huawei иска да се върне в битката за лидерството на пазара на смартфони
Китайският технологичен гигант Huawei иска да си върне първата позиция на глобалния пазар на смартфони, въпреки щетите, които продължава да понася заради американските санкции.
По време на управлението на бившия американски президент Доналд Тръмп Huawei беше обявена за заплаха за националната сигурност на САЩ и беше поставена в "черен списък", който ѝ забранява да внася определени технологии (най-вече чипове).
"Huawei ще запази присъствието си на пазара на мобилни устройства. Очакваме да повишим капацитета си за производство на собствени микропроцесори и да се завърнем на "трона" на смартфоните", коментира пред CNBC президентът на Huawei Гуо Пинг.
Приходите на потребителското подразделение на китайската компания се понижават с 47% на годишна база през първата половина на 2021 г. До лятото на 2020 г. Huawei беше номер едно на световния пазар на смартфони, но в момента се намира извън челната петица.
"Най-големият проблем за нас е свързан с доставките на определени компоненти. Ние сме наясно, че за да произвеждаме телефони с малък размер и висока производителност, трябва да разполагаме с модерни процесори. Ние имаме готов дизайн за тях, но няма на кого да възложим производството и това се превръща в основна пречка", обяснява Гуо.
По думите му китайските производители на чипове, поне засега, нямат необходимия технологичен капацитет, за да произведат компоненти с качеството, което изисква базираната в Шънджън компания.
Президентът на Huawei обаче е категоричен, че компанията няма да се откаже от борбата за пазарен дял на пазара на смартфони. Тя ще търси нови партньори, ще им помага да усъвършенстват технологичната си база и с тяхна помощ ще си осигури достъп до нужните компоненти, и то произведени в Поднебесната империя.
"Надявам се, че Китай е все по-близо до момента, в който ще може сам да произвежда компютърни чипове от последно поколение", казва още Гуо Пинг.
Миналата година Huawei продаде своето подразделение за бюджетни смартфони Honor в опит да запази бизнеса си жизнеспособен. В същото време компанията насочва фокуса си към други технологични сегменти, като софтуерните продукти и облачните технологии.