Луксозен влак за 350 милиона долара ще промени начина ни на пътуване
Докато милиардерите бизнесмени се надпреварват, за да стигнат до космоса, френският дизайнер Тиери Гоген има по-различна визия за бъдещето на транспорта.
G Train, обявен за първия частен луксозен влак в света, се състои от 14 затворени стъклени вагона, които могат да проектират множество цифрови изображения.
Плановете за 400-метров влак включват апартамент отпред, последван от 18 стаи за гости, фитнес зала, спа, градина, вагон-трапезария и голяма приемна с място за художествени изложби, музика на живо и прожекции на филми.
"Сгънатите крила" на влака създават открити тераси за социални събития, а Гоген проектира последния вагон като място за съхранение на автомобили, мотоциклети и други превозни средства. Ако пътниците искат да тръгнат в различни посоки, G Train също така може да бъде разделен на две. През нощта дори излъчва ефирен златист блясък.
Гоген гледа на влака на стойност 350 милиона долара като на начин пътниците да се насладят на пътуването, а не само на дестинацията.
"Склонни сме да мислим за железопътния транспорт само от гледна точка на скоростта, като преместваме много хора от точка А до точка Б за рекордно време. Но този влак с 14 вагона би принадлежал на един собственик. Това е алтернативен, много лежерен начин да видите света, извън яхтата и самолета," казва той.
Докато влакът се движи със скорост от 160 км/час, пътниците могат да се насладят на заобикалящия ги пейзаж или с натискане на бутон високотехнологичното стъкло може да промени изгледа.
„Вън може да е зима, но собственикът може изведнъж да бъде заобиколен от красив летен ден с цветя и ливади“, казва Гоген. „Влакът по същество е нещо, който собственикът може да конфигурира по много начини.“ Той също така може да премине към непрозрачен режим за поверителност.
Гоген е партньор на Филип Старкс, известен с това, че проектира емблематични суперяхти, като 80-метровата Venus на Стив Джобс , както и луксозни хотели, мотоциклети Ducati и стоки от висок клас за Louis Vuitton, Nina Ricci и други.
"Има нещо фантастично във влаковете", казва той пред CNN Travel . По думите му те не са реликва от отминала епоха. "В момента влаковете се срещат с настоящето", казва той. „Няма нищо по-устойчиво от тях, що се отнася до пътуващи обекти. Самолетът е много назад, а други средства са много енергоемки."
След като бъде намерен купувач, Гоген очаква, че ще отнеме поне две години и половина, за да построи своя „дворец на релси“. Той вече е в преговори с британската инженерна фирма Eckersley O'Callaghan, швейцарския строител на влакове Stadler и френския производител на стъкла Saint-Gobain, за да определи дали визията му за шедьовъра му може да стане реалност.
„Трябваше да гарантираме осъществимостта на проекта, преди да продължим напред“, казва той.
Влакът е за хора с изключително богатство и е проектиран да се движи по железопътни линии в Северна Америка, в Европа и Азия – превозвайки пътници от Сараево до Шанхай. „Това би било добра инвестиция за човек, който е луд, но по добър начин“, каза той пред Robb Report.
„Този транспорт позволява по-голям достъп до много райони спрямо една яхта, например, като ще отвори нова глава в живота на собственика. Наистина това е съвършеният начин за пътуване."