Facebook Inc представи първите си умни очила, което е стъпка към целта на компанията да предлага истински очила с добавена реалност.

Очилата, които са създадени в партньорство с EssilorLuxottica - производител на марката Ray-Ban, позволяват на носещите ги да слушат музика, да приемат обаждания или да заснемат снимки или видеа и да ги споделят в различните социални мрежи на Facebook посредством специално приложение.

От Facebook обявиха, че цените на очилата от линията Ray-Ban Stories ще започват от 299 долара.

Гигантът в сферата на социалните медии, който обяви около 86 млрд. долара приходи за 2020 г., генерира по-голяма част от своите средства от реклама, но инвестира сериозно във виртуална и добавена реалност, разработвайки продукти, като комплектите Oculus VR, и работи по още продукти, които да допълват очилата с добавена реалност.

Ръководителят на научните проекти във Facebook заяви миналата година, че компанията е само на 5 или 10 години от представянето на пазара на "истински" очила с добавена реалност, които ще могат да наслагват виртуални обекти върху реалния свят.

Големите технологични компании, като Amazon.com Inc, Google, Microsoft Corp, Apple Inc и Snap Inc, се надпреварват да разработват различни умни очила, но един от първите продукти на пазара, като Google Glass, се оказаха трудни за продажба заради високите си цени и проблеми с дизайна, пише Ройтерс.

Snap, която представи своите умни очила през 2016 г., тази година пусна очила с добавена реалност, но те не се продават и се предлагат само на създателите на продукти с добавена реалност. Главният изпълнителен директор на Snap Еван Спигел заяви през 2019 г., че очаква да мине едно десетилетие преди умните очила с добавена реалност да влязат в широка употреба.

От Facebook, която получава много критики за начина, по който борави с личните данни на потребителите, обявиха, че няма да имат достъп до съдържанието, използвано от потребителите на нейните умни очила без тяхното съгласие.

Компанията също така заяви, че няма да използва съдържанието на заснетите и съхранявани във Facebook View снимки и видеа за персонализирането на реклами и казаха също така, че очилата ще предлагат "изживяване, освободено от реклами."

Очилата има виртуален асистент, така че снимки и видеа могат да бъдат заснемани без ръце чрез гласови команди. От Facebook обявиха, че LED индикатор на очилата ще показва кога камерата е включена, за да може хората да разбират, ако някой снима.

От компанията публикуваха и наръчник за отговорно ползване на очилата с насоки, които включват изключването им на места, като обществени тоалетни и това да не бъдат използвани за незаконни действия, като тормоз и заснемането на чувствителна информация, като PIN кодове.