Михаил Чобанов: Името зад успеха на най-добрите имотни проекти у нас
Милиони квадратни метри реализирани продажби на сгради и комплекси в жилищния и ваканционния сегмент у нас за близо 20 години.
Това постижение на водещата агенция в сферата на маркетинга и продажбите на сгради и комплекси ново строителство BULGARIAN PROPERTIES се дължи на специфичното й know-how, на опита и позиционирането й като лидер на пазара с пряк достъп до основните групи купувачи.
Агенцията участва в цялостния процес по реализацията на обектите ново строителство, с които се ангажира, като основна роля в консултирането им и тяхната подготовка за предлагане на пазара има лично основателят и собственик на BULGARIAN PROPERTIES Михаил Чобанов.
Като опитен предприемач и инвеститор, той "обрича" проектите на успех: съветите му повишават добавената им стойност, осигуряват по-доброто им позициониране спрямо конкурентите и дават възможност за по-бърза продажба на по-ранен етап.
"Огромната разлика и добавена стойност, която аз давам на строителните предприемачи, които осъзнават необходимостта от агенция за недвижими имоти, е, че аз имам изключително специфичното know-how да създам и да управлявам процеса на един обект", разказва в интервю за Profit.bg Михаил Чобанов.
И допълва, че предишният му опит му позволява да се постави в "обувките на инвеститора", да разсъждава от неговата гледна точка, създавайки и реализирайки проекта като свой собствен.
За основателя на BULGARIAN PROPERTIES строителното предприемачество е сложен и комплексен процес, съставен от компоненти, подценявани от всички участници на пазара, но все по-важни за купувачите.
"Ние сме единствената агенция за недвижими имоти, която има достъп до всички възможни видове купувачи на пазара", посочва Михаил Чобанов, акцентирайки върху две предимства, обусловени от този факт: агенцията първа регистрира появяващите се проблеми и е последната, която ги усеща.
"Реагираме бързо и адекватно, променяме бизнес плана и стратегията - дори проекта, ако е необходимо, за да можем да го реализираме", разказва експертът. Това е една от сериозните причини, поради която строителните предприемачи трябва да работят с нас, допълва той, изтъквайки и изключително сериозното know-how на BULGARIAN PROPERTIES, която стои зад първите продажби на имоти на зелено у нас, реализирани още през далечната 2003 г.
От друга страна, агенцията работи още от самото начало със система, управляваща продажбите на зелено - да следи клиенти, вноски и всякакво движение по проекта. "Към днешна дата това се приема едва ли не за нормално за част от агенциите, но ние изполваме такава система от 2003 г. насам, което е показателно", според Чобанов.
"Благодарение на моята лична експертиза като строителен предприемач, имаме изключително голямо know-how в създаването на проекти с най-голяма добавена стойност, най-доброто съотношение функция-цена-качество-локация. В състояние сме да дадем на купувача 15% повече апартамент в създадените от нас проекти с 15% повече ергономия, повече полезна и реално използваема квадратура, разбира се, при равни други условия", казва основателят на агенцията.
Дяволът е в ергономията
В момента на имотния пазар у нас търсенето е по-високо от предлагането. Този процес обаче скоро ще се обърне и тогава една думичка, непозната за всички, ще движи покупките на имоти, според Чобанов. Това е ергономията, показваща до колко действително полезна е използваемата площ на имота. На езика на купувача тя се изразява във въпроса "Аз представям ли си този имот като свой дом?"
"Ако една спалня е 30 квадратни метра, но е във формата на химикалка, в нея не може да бъде разположено дори и легло", дава за пример строителният предприемач. Това помещение обаче може да бъде и 13 квадратни метра, но направено с инженерна мисъл, така че в нея да има място за всичко, обяснява законите на ергономията Чобанов, смятайки, че тя ще е все по-важна за търсещите имот.
Новото при новото строителство - апартамент на партера със северна спалня в сграда с красива фасада
Все по-интересни за купувачите стават партерните апартаменти заради възможността за дворна част, посочва Чобанов в коментар на новите тенденции на пазара на имоти ново строителство.
"В цял свят последният етаж и партерът са най-скъпите. На последния етаж са пентхаузите, или още наричани лофтове, на партера са мезонети, дворове и градинки", казва строителният предприемач, допълвайки, че е дошло времето да се създават такива проекти, които да научат купувачите да гледат по друг начин на сградите.
Чобанов развенчава и мита за южните апартаменти - така любими на всички купувачи. "И СЗО, и фън шуй казват, че човек трябва в активната част на деня да е на топло и слънчево място, но трябва да спи на тъмно и хладно, по възможност на север. Във всички наши проекти родителската спалня е там, където й е мястото - на север", допълва експертът.
Друга интересна тенденция, която е заложена във всички проекти, по които работи BULGARIAN PROPERTIES, е скриването на климатиците в специални ниши, определяйки важността на фасадата и нейната естетика.
Ексклузивният комплекс Vitosha View в кв. Кръстова вада
Идеалният апартамент
100 квадратни метра жилищна площ с 35 квадратни метра хол, родителска спалня със собствена баня (по възможност с двойна мивка), детска стая с две легла, втора баня (максимално близо до хола), мокро помещение и не по-малка от четири квадрата и половина тераса (и поне 20 квадрата, ако е на последен етаж).
Така Михаил Чобанов описва идеалния апартамент ново строителство. И добавя, че агенцията му помага на строителните предприемачи така да оптимизират проекта си, че той да се хареса на възможно най-голяма група купувачи. А след това бързата и успешна реализация се намира на една крачка.
Вижте още за успешно реализираните проекти на BULGARIAN PROPERTIES