25-годишен предприемач продаде приложението си на Twitter
Британският предприемач Ник Д‘Алойзио, който на 17-годишна възраст през 2013 г. продаде мобилното приложение на Summly на Yahoo за 30 млн. долара, сега успя да продаде най-новата си компания на Twitter.
Приложението за групови чатове Sphere е създадено от Д‘Алойзио и Томас Халгас.
Sphere, което свързва непознати, които се интересуват от общи теми, е било продадено за неназована сума и ще спре работа през ноември.
Екипът от около 20 служители ще се присъедини към Twitter, за да интегрира функциите на приложението в социалната мрежа.
Компанията стартира като приложение за въпроси и отговори, което позволява на потребителите да си пишат с платени експерти. В края на 2018 г. близо 500 000 души използват тази версия на платформата.
Д‘Алойзио обаче казва, че бил привлечен от общностния аспект на приложението, което обединявало непознати, които се интересуват от общи теми.
"Интересното беше, че хората си говорят толкова често през деня и не само с техни приятели във Facebook, а и с хора, които не са се срещали преди за нещо, от което се интересуват," казва той пред BBC.
В резултат на това приложението се фокусира върху груповите чатове.
Thrilled to share the news today that my 2nd company @spheremessenger has been acquired by Twitter after a wonderful 5-year journey!!!!!!! https://t.co/75HwhHQKPz
— Nick D'Aloisio (@nickdaloisio) October 20, 2021
Функционалностите на Sphere позволяват създаването на повече от един чатове за една група; изпращането на маркирани съобщения, така че никой в групата да не пропусне нищо и изпращането на известия до отделни хора или само до онези, които все още не са прочели дадено съобщение.
"Много от приложенията за чат са насочени към групи от хора, които вече се познават, но при Sphere, целта е да се отключи нова динамика и да се обединяват хора от цял свят с общи интереси", казва 25-годишният днес Д‘Алойзио.
Той твърди, че бил поразен от токсичността на платформи, като Reddit, Facebook, Twitch и Twitter.
По-рано през годината Twitter пусна функция, която предупреждава потребителите за тона на тяхното съобщение и ги пита дали въпреки това биха искали да го публикуват.
През септември платформата започна да тества новия си безопасен режим, който ще обозначава профили, които използват език на омразата, или такива, които бомбардират хората с коментари и ще ги блокират за седем дни.
В последните месеци Twitter полага усилия да разшири и развие платформата си.
Компанията опита да придобие приложението Clubhouse, което предоставя аудио стаи, но впоследствие представи сходна собствена функция на име Twitter Spaces.
През май Twitter купи стартъп компанията Scroll, който ще интегрира в собствените си услуги в бъдеще.