6 неща за създаването на легендарна марка, които научихме от Coca-Cola
Всички познават марката Coca-Cola, защото тя присъства по цял свят и употребяват или са опитвали продуктите й. Да се постигнат успехите, които марката има днес, обаче не е никак лесна задача. По пътя има препятствия и предизвикателства, с които създателите й е трябвало да се сблъскат, за да може Coca-Cola да се превърне в огромната корпорация, която е днес, пише Entrepreneur.
Вижте някои от тайните зад успеха на марката, които бихте могли да приложете в своята компания.
1. Постоянство
Първото нещо е постоянството. Без това ключово качество в предприемачеството няма да можете да постигнете целите си. По тази причина, въпреки огромните си успехи и това, че е пазарен лидер, Coca-Cola има рекламни и PR кампании по всяко време и във всеки сезон. Не трябва да се колебаете, ако искате да останете на върха на пазара. Няма да видите плодовете на вашия труд от днес за утре; трябва да сте постоянни и търпелив, докато компанията ви не стигне до желания престиж.
2. Силни ценности
Друго нещо, което прави марката толкова успяла, е, че тя се придържа към своите ценности, които са отразени в рекламата и маркетинга й. Независимо от промените в обществото или в медиите, Coca-Cola винаги промотира щастието, уважението и семейната хармония.
3. Тотално познаване на пазара
За да може даден продукт да пробие на пазара, трябва да сте проучили какво би го направило успешен и да знаете дали ще бъде желан от потребителите. Дори и в този случай винаги ще има известен риск, който трябва да сте готови да поемете, въпреки че е по-добре да направите така, че той да не извади напълно компанията ви от релси.
4. Впрягане на емоциите
Когато на пазара се пуска даден продукт, той трябва да бъде придружен от емоция, така че да бъде по-успешен. Кампаниите на Coca-Cola изпъкват с това, че създават изживявания и за това, че ексклузивно таргетират група от хора. И въпреки че една от най-големите компании в света, потребителите винаги се чувстват специални, когато използват продуктите й.
5. Разказване на истории
Създайте история около вашия продукт, за да го направите по-привлекателен за потребителите. „Късметлийското“ създаване на Coca-Cola като лекарство за стомашни болки е история, която предприемачите обожават - страхотната идея или невероятната възможност може да дойде отвсякъде.
6. Непогрешим имидж
Заложете на имиджа на вашата марка. Създайте лого, което се отличава, уникална опаковка (като стъклените бутилки на Coca-Cola) и рекламно послание, така че потребителите да се запознаят с марката и тя да остане в паметта им. Логото на Coca-Cola е познато навсякъде по света, а имиджът на марката действа толкова добре в нейна полза, че дори прототипът на Дядо Коледа (бяла брада, червен костюм) е създаден от компанията за коледна кампания.