Ребрандирането на Facebook е навредило допълнително на репутацията й
Голямото ребрандиране на Facebook в Meta е имало точно обратния ефект, който повечето марки целят, сочи ново проучване на The Harris Poll - компания, която следи доверието в отделните марки.
Доклад на Harris Brand показва, че Meta отчита значителен спад в общественото доверие, след като обяви, че променя корпоративното си име.
Meta беше в пиар криза преди да обяви новото си име. През септември The Wall Street Journal (WSJ) започна да публикува изтекли фирмени документи от бившaта служителка на Facebook Франсис Хоугън, която разкри своята самоличност на 3 октомври.
Според данните на The Harris Brand доверието към компанията е започнало да пада до 16%, откакто WSJ започва да публикува статии, базирани на документите на Хоугън, и достига дъно от 5.8% през октомври - същата седмица, в което Хоугън свидетелства пред Конгреса на САЩ.
Компанията успява да си върне част от общественото доверие, което се покачва до 11% в края на октомври. След изявлението за ребрандирането, то пада отново до 6.2%, според данните The Harris Brand, обявени от Fast Company.
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Закърбърг заяви, че ребрандирането няма нищо общо с критиките към компанията след публикуването на документите на Хоугън.
От Meta наблягат на факта, че ребрандирането има за цел да я позиционира отново като "компания на метавселената." Думата метавселена е термин от научната фантастика и визира версия на интернет, която хората достъпват посредством устройства за виртуална и добавена реалност.
Закърбърг започна да говори публично за превръщането на Facebook в компания на метавселената през юли, месеци преди пиар кризата около Facebook, припомня Insider.