Продажбите на коняк по света бележат ръст от 31% за година
Продажбите на коняк са се повишили с близо една трета през 2021 г., като основният двигател на растежа идва от американските и китайските ценители на алкохолната напитка.
Това е и поредният знак, че алкохолните производители вече оставят пандемията зад себе си.
Продажбите на дестилата, който се произвежда в региона на Коняк във Франция, са нараснали с почти 31% в стойност до 3.6 милиарда евро за последната година, показват данните на браншовата асоциация Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC), цитирани от CNN.
Обемите са се увеличили с 16% до 223.2 милиона бутилки.
„Този ръст отразява реалното възстановяване на пазара на коняк, както и новите потребителски навици“, се казва в изявление на BNIC, отбелязвайки, че продажбите са се увеличили, дори в сравнение с 2019 г., преди избухването на пандемията.
Изгледите остават положителни през следващите месеци за всички дестинации, добави BNIC.
Новината идва, след като миналия месец френските производители на шампанско заявиха, че очакват рекордни продажби през 2021 г.
Продажбите на коняк за Съединените щати, които са най-големият пазар, се покачват с 11% на годишна база, като през 2021 г. там са доставени 115 милиона бутилки.
Продажбите за Китай скачат с 56% до 34 милиона доставени бутилки, докато продажбите в Европа се увеличават с 8% до 37.1 милиона бутилки.
В края на ноември производителят на спиртни напитки Remy Cointreau повиши прогнозата си за печалба за цялата година след по-добро от очакваното първо полугодие, водено от силното търсене на нейния първокласен коняк в Китай, Съединените щати и Европа.
Pernod Ricard, която притежава коняка Martell, също отбеляза скок в продажбите в Китай.
Реколтата за 2021 г. от 867 312 хектолитра е в рамките на средното за последните 10 години и се очаква да подкрепи по-нататъшния растеж на сектора, смятат от BNIC.