Колко пари похарчиха партиите за изборите през ноември?

Политическите формации, които са участвали в парламентарните избори през ноември, са изразходвали над 7.3 млн. лв. Това показва проучване на Института за развитие на публичната среда, цитирано от Българското национално радио.
Най-много средства за кампаниите си са похарчили от Демократична България (1.239 млн. лв.), и Продължаваме промяната (1.237 млн. лв.), следвани от ГЕРБ с над половин млн. лева.
В топ 5 на най-скъпите кампании влизат още БСП за България с 360 хил. лв. и ДПС със 131 хил. лева.
Най-голям е делът на медийните услуги, като за отразяването си партиите и коалициите са заделилили близо 5 млн. лв.
Следващото голямо перо са разходите за масови прояви и агитационни материали, за които са отишли над 700 хил. лв. За пореден път партиите продължават да разчитат на доброволен труд в кампаниите си. По-малко от 1% от всички разходи са отделени за възнаграждения.
Единствените две формации, декларирали такива, са Продължаваме промяната и БСП за България.
Ако стойността за получен глас е признак за ефективност на кампанията, то с висока такава могат да се похвалят от ДПС и Има такъв народ. Двете партии са отделили съответно 39 стотинки и 76 стотинки за медийно отразяване, за да получат 1 глас.
По този показател най-скъпо са излезли гласовете за Български национален съюз, Бригада, Пряка демокрация и други от по-малките формации. Цената на глас на тези партии достига до 36 лв. Те са разчитали основно на медийни пакети, за да финансират своите кампании.
На изборите през ноември миналата година участваха 20 партии и 7 коалиции.