Как големите компании се опитват да разберат метавселената?
Големи корпорации, сред които Samsung и JPMorgan, започват да се опитват да разучават метавселената, която бързо се превърна в новото най-популярно нещо в технологичния свят.
По-общо казано, метавселената може да бъде описана като виртуален свят, в които живеете, работите и играете.
Такова нещо все още не съществува, така че на практика това все още е в сферата на научната фантастика, но има ранни версии на метавселената и компаниите вече експериментират.
Едно такова място е Decentraland - базирана на браузър метавселена, където потребителите могат да създават, проучват и търгуват на настолен компютър.
Потребителите на Decentraland си създават аватар, с който след това се движат във виртуалния свят, използвайки мишка и клавиатура — нещо, което не е особено интуитивно за хората, които не играят на игри.
Samsung
По-рано този месец Samsung проведе събитие в метавселената Decentraland, но нещата не се развиха точно по план. Събитието се проведе по-конкретно в Samsung 837X - виртуална сграда, която Samsung е построила като реплика на центъра на компанията в Ню Йорк.
От CNBC и няколко други посетители обаче трудно намират сграда 837X, а когато това накрая се случва, много от тях не успяват да влязат. В съобщение до CNBC от Samsung казват, че “посетителите и общността на Decentraland са реагирали много положително на инициативата.”
“За съжаление, технически проблем в Decentraland попречи на някои присъстващи да получат достъп до събитието. След като разбрахме за проблема, информирахме общността посредством Twitter и пренасочихме посетители към нов вход.”
JPMorgan
Също този месец JPMorgan стана първата американска банка, която отвори виртуално пространство в метавселената. Подобно на Samsung, банката избра да използва Decentraland, създавайки специалeн салон за клиенти, който им позволяваше да общуват с метавселената.
В салона “Onyx” има обикалящ тигър и портрет на главния изпълнителен директор на JPMorgan CEO Джейми Даймън. И в този случаи някои посетители трудно откриваха мястото в Decentraland.
Gucci
През май 2021 г. модната къща Gucci организира двуседмична арт инсталация в Roblox - игрална платформа, която е една от другите ранни версии на метавселаната. Инсталацията, всъщност, пресъздаваше реална инсталация от Флоренция.
Посетителите можеха да обличат безполовите си аватари в дигитални продукти на Gucci, ако искат да си платят за това.
Coca-Cola
През юли 2021 г. Coca-Cola си партнира с Tafi за организирането на виртуален търг. По време на събитието участниците наддаваха за “Coca-Cola Friendship Box” - дигитална версия на легендарната вендинг машина на Coca-Cola.
Всяка кутия съдържаше различни NFT-та (незаменими токени), в това число и яке с логото на Coca-Cola, което аватари могат да носят в Decentraland.
PwC
PwC стана собственик на виртуална земя през миналия месец, след като придоби виртуални имоти в метавселената The Sandbox. Това е игрална платформа, където парцел дигитална земя може да се продаде за милиони долари.
Засега не е ясно каква сума са заплатили от PwC или какво планират да правят със земята, която беше продадена като NFT.
Компаниите не са единствените, които изкупуват виртуална земя. Хип-хоп звездата Снуп Дог също притежава виртуална земя, а през декември негов почитател плати 450 000 долара, за да се сдобие със съседен на неговия имот парцел в The Sandbox.