Мъж твърди, че е хакнал уебсайта на индийска авиокомпания, за да търси изгубения си багаж.

28-годишният Наднан Кумар се обадил на нискотарифния превозвач IndiGo с молба за помощ, след като осъзнал, че е разменил куфара си с този на друг пасажер.

Кумар твърди, че след като от IndiGo отказали да му помогнат и да издирят другия пътник, той успял да намери информация за него от уебсайта на авиокомпанията.

От IndiGo са заявили пред BBC, че "в нито един момент уебсайтът на IndiGo не е бил компрометиран".

В поредица от съобщения в Twitter Кумар, който по професия е софтуерен инженер, твърди, че когато стигнал до зоната за получаване на багажа, друг пътник вече бил взел неговия куфар и си бил тръгнал.

Кумар осъзнал какво се е случило, едва когато се прибрал вкъщи, защото двата куфара били еднакви.

Той взел името на другия пътник от обозначението на куфара, но когато се обадил на авиокомпанията, за да помоли за информация за другия пътник, служителите отказали да му помогнат, изтъквайки като причина правила, свързани с неприкосновеността и защитата на данни.

В изявление до BBC от IndiGo казват, че техните служители са следвали протокола, като не са споделили данни за връзка на пътник с друг пътник.

"Служителят на авиокомпанията ме увери, че ще се свържат с мен, след като установят контакт с другия пътник, но така и не се обадиха", казва Кумар.

След това той решил да вземе нещата в свoи ръце.

Той опитал няколко различни метода, но без успех.

"След неуспешните опити, програмистът в мен се обади и аз натиснах бутона F12 на клавиатурата за достъп до инструментите за разработчици, като исках да проверя логовете", разказва Кумар.

По този начин той успява да открие телефонния номер на другия пасажер. "Ако трябва да съм честен, проверявах само за телефонен номер или имейл. На практика каквото и да е, което мога да използвам, за да си върна куфара."

Според него системните данни е трябвало да бъдат криптирани, тъй като в момента всеки може да получи достъп до лична информация.

В крайна сметка, всичко завършва добре за Кумар и неговия куфар. С взетия от уебсайта телефон той се обажда на другия пасажер и двамата се срещат, за да разменят куфарите си.

От авиокомпанията заявиха, че "разглеждат случая и че биха искали да заявят, че IT процесите ѝ са напълно стабилни".