Ремонтите на пътищата не могат да започнат, защото става въпрос за целенасочено политическо блокиране. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

Това стана след като днес депутатите на Има такъв народ напуснаха демонстративно Народното събрание, след като за втори пореден ден от дневния ред отпадна точката за Агенция пътна инфраструктура, с която трябваше да се уредят разплащанията със строителните фирми.

"Два типа ремонти са се правели на пътищата - законни и незаконни. Призовавам да има контрол". Това обясни премиерът Кирил Петков по време на блиц контрола в Народното събрание в отговор на въпрос от Тошко Йорданов от ИТН за драмата с ремонтите на пътищата.

Петков заяви, че се страхува, че може да се плати на хора, които са нарушили закона. Той даде пълна подкрепа да се ремонтират пътищата, но подчерта, че трябва да има контрол.

Според Гроздан Караджов, републиканската пътна мрежа е "заложник" на избора на управител на Българската народна банка. Той отказа да даде повече подробности, но заяви, че "от това, което чува и чете от медиите, се противопоставят тези две решения, което е недопустимо". Той направи коментара си пред представители на превозваческите фирми, които се събраха на протест пред парламента днес.

Гюров или Каримански? Кой ще застане начело на БНБНе виждам защо на този етап бих оттеглил кандидатурата си за управител на БНБ. Това заяви председателят на ПГ на „Продължаваме Промяната” Андрей Гюров


"Не може политически пазарлъци да стоят на пътя на поддържането на републиканската пътна мрежа. Ние нямаме инструмент, с който да ремонтираме нито една дупка", каза още Караджов.

На въпрос дали казусът с ремонта на пътищата може да доведе до разпад на коалицията, той заяви, че не вярва да се стигне дотам и допълни, че ще се бори докрай да се стигне до решение на въпроса.

"Не става въпрос в толкова голяма степен за отпускането на самите средства, а за даването на право на Агенция пътна инфраструктура да продължи да възлага поръчки по прекратени договори. Тези договори са били прекратени преди мен, аз не знам защо е станало това. В тях са останали само две клаузи - зимно поддържане и аварийните ремонти. Това обаче далеч не включва всички дейностти по поддръжката на републиканската пътна мрежа", обясни регионалният министър.

Според него пролетта е най-подходящото време за ремонти и е трябвало да започнат дейности, които хората са чакали цяла зима.