Prada засилва присъствието си в света на блокчейн технологиите и NFT
Луксозните марки, като Gucci, Balmain и Balenciaga, постепенно навлизат във всеки сегмент на криптоиндустрията.
Prada също се присъединява към тях с пускането на собствени незаменяеми токени (NFT), съобщи компанията в своя профил в Twitter.
Тази седмица Prada ще пусне на пазара 100 токена, деноминирани във валутата на Ethereum, които ще са допълнение към най-новата модна линия на компанията Timecapsule. NFT са уникални блокчейн токени, които удостоверяват собствеността върху дигитални активи.
В случая с Prada купувачите ще получат безплатен NFT, за да се присъединят към покупката на физически стоки от най-новото сътрудничество на Prada с Касиъс Хърст, който е син на художника Деймиън Хърст.
Унисекс ризите с копчета Prada x Cassius Hirst се предлагат в черно или бяло, а съответните токени представляват GIF изображения на черни или бяли капсули. NFT ще притежават собствен сериен номер, свързан с всяка физическа риза, произведена от компанията.
From June 2nd #PradaTimecapsule customers will have the chance to become the first owners of Prada NFT by purchasing a Timecapsule product which also sees #NFT gifted. #Prada also launches #PradaCrypted the brand’s new community server on Discord. https://t.co/0ZZMaeKL1B pic.twitter.com/WofZryJp2K
— PRADA (@Prada) May 30, 2022
Семейството на Хърст вече е запознато с пазара на NFT, тъй като първата колекция на Деймиън The Currency беше създадена през юли миналата година и в момента се търгува на минимална цена от 5.2 етера (около 9 360 долара) за брой.
Консорциумът Aura Blockchain стои зад последната NFT колекция на Prada. Aura е организация с нестопанска цел, основана от LVMH, Prada и Cartier. Тя използва Quorum - базирана на Ethereum блокчейн платформа, която предлага различни продукти и услуги.
Серията Timecapsule на Prada стартира още през 2019 г. с идеята да представи артикули с ограничен тираж. Купувачите на предишните серии Timecapsule също ще получат NFT на по-късна дата.
Това обаче не е първият NFT проект на Prada. Марката си партнира и с германския производител на спортни облекла Adidas за колекцията Adidas for Prada re-source, която беше пусната през януари на платформата Polygon.
Фокусът на Prada обаче остава върху физическите модни облекла и аксесоари, като за момента NFT ще се предлагат като вид безплатен бонус.