Ние от Филип Морис Интернешънъл гледаме на устойчивостта като на фундаментална възможност за растеж и за иновации, като на възможност за създаването на добавена стойност в дългосрочен план.

Това заяви Джордж Маргонис, изпълнителен директор на Филип Морис България, по време на панел Устойчиво развитие, част от Шумът на парите 2022.

Важно е да се знае, че за нас, като една традиционна тютюнева компания, в последните години устойчивото развитие и бизнес стратегията вървят ръка за ръка, допълни Маргонис.

На фона на всички тези предизвикателства, които ни заобикалят - дигиталната революция, изискванията на хората за по-добър живот и външните фактори (като COVID-19 и войната), за нас е важно да спазваме дългосрочна устойчива стратегия и план, да го имаме като компас, без да губим от погледа си конкретните цели, заяви той.

Филип Морис Интернешънъл претърпява огромна трансформация, която идва от три ключови елемента:

Трансформация на продукта. Целта ни е да предложим на пълнолетните пушачи, които няма да спрат да пушат, алтернативни продукти с намален риск. Част от трансформацията на компанията е свързана с инвестиции и развитие на продукти за подобряване на качеството на живот и в областта на здравеопазването чрез създаването на по-лесни за прием медикаменти.

Външна трансформация или начинът, по който се работи със заинтересованите страни и клиентите, както и прозрачността към акционерите.

Вътрешна трансформация и благосъстояние на служителите, които наброяват 70 000 души в 160 държави.

По отношение на иновациите Маргонис заяви, че те са в основата на бизнеса на компанията през последните години. Във Филип Морис Интернешънъл сме инвестирали над 9 млрд. долара през последните години в иновации, свързани с продуктите и имаме няколко хиляди патента за продукти, които могат да бъдат представени на пазара, каза още той и допълни, че този процес струва много, но представлява инвестиция за бъдещето и той не би го определил като разход.

Изпълнителният директор на Филип Морис България разказа и част от историята на компанията - традиционна тютюнева фирма със 174-годишна история, най-успешната марка в света с дейност в 160 държави, която на гребена на вълната на успеха решава да се насочи към нова територия, опитвайки се да предложи нови решения за намаляване на вредата за хората.

За нас иновацията е основата. Движим се в тази посока и това е ключово за нашето бъдеще, заяви още той.

Инвестициите в човешкото здраве

Филип Морис Интернешънъл има пътна карта до 2025 г., според която 50% от нетните приходи на компанията трябва да идват от бездимни продукти. Броят на хората, които използват тези по-добри алтернативи по цял свят, в момента е 17 милиона души.

В България 200 000 души използват тези продукти, като целта е до 2025 г. техният брой да се удвои. Във всички сфери и по всички показатели за устойчивост компанията има конкретни цели и конкретни крайни срокове за постигането им.

Тук говорим не само за иновационни продукти, но и за околната среда. Ние, например, имаме много фабрики по света, които трябва да направим въглеродно неутрални, а хилядите хора, които се занимават с продажби, да не използват автомобили на дизел и бензин, а електромобили, посочи още Джордж Маргонис.

Включваща среда на работа и грижа за кадрите

Подобряването на състоянието на планетата трябва да започнем от нас - като работодател, и това какво можем да направим за нашите служители, защото това е първото доказателство за добри намерения, смята изпълнителният директор на Филип Морис България.

Филип Морис Интернешънъл е многообразна компания със 70 000 служители в 160 държави от 90 различни националности. Компанията има сертификат за равностойно заплащане за равен труд (EQUAL SALARY) за всички свои офиси в целия свят, като също така е глобален топ работодател.

По време на пандемията за служителите на тютюневия гигант е въведено т. нар. „умен“ начин на работа – хибридна работа от вкъщи и офиса, която е базирана на посрещането на бизнес нуждите на компанията, но в същото време се съобразява с личните предпочитания на служителите.

Днес Филип Морис Интернешънъл се намира в преходен период, по време на който могат да бъдат взети по-разумни решения за бъдещето по отношение на ангажираността и удовлетвореността на служителите, съобразени с изискванията на бизнеса, поясни Маргонис.

Миналата година компанията в България е инвестирала 500 000 лв. в обучения и придобиване на дигитални и други умения на персонала в българския си офис.

Шумът на парите 2022 се организира с подкрепата на Пощенска банка, Инвестбанк, Уникредит Булбанк, Обединена Българска банка, Амунди, TBI Bank, ЕОС Матрикс, eMAG, Алкомет, Arco Real Estate, Schneider Electric, Планекс Инвест, MyFin, LENO, DHL, БАКБ, Фронтекс Интернешънъл, Coca-Cola HBC Bulgaria, CloudCart, Philip Morris Bulgaria, TBI Buy, УНИКА и Кеш Кредит.