Някои китайски строителни предприемачи полагат огромни усилия, за да привличат купувачи.

От приемането на зърно или чесън като част от плащане, до предлагането на прасета като стимул за купувачите, необичайните търговски тактики са пример за тежкото състояние на огромната имотна индустрия в Китай. Сривът в продажбите на имоти се задълбочи, след като имотната компания Evergrande изпадна в просрочие по своите задължения през миналата година със забавянето на ръста на икономиката.

Central China Real Estate - най-голямата строителна компания в централната провинция Хънан, пусна наскоро своя реклама, в която информира, че ще приема първоначални вноски за имот под формата на пшеница в окръг Минкуан, информира CNN Business.

Рекламата бе пусната в официалния профил на компанията в WeChat тази седмица. Купувачите могат да използват зърно, за да покрият до 160 000 юана (близо 24 000 долара) от първоначалната си вноска. Новите жилища, които компанията предлага, се продават на цени между 100 000 и 124 000 долара, според компанията от имотния сектор Leju Holdings.

Пшеницата не е единственият продукт, който е част от промоционалната кампания на строителния предприемач.

В отделна реклама миналия месец, компанията обяви, че приема чесън като първоначална вноска за жилище проект в друг окръг в провинция Хънан.

"С оглед на сезона на чесъна, компанията взе решение да облагодетелства отглеждащите чесън фермери," се казва в друг пост в WeChat от края на миналия месец. "Ние помагаме на фермерите с любов и улесняваме покупката им на жилище," допълват от компанията.

Провинция Хънан е основен производствен център в Китай на пшеница и чесън.

Продажбите на имоти в Китай с най-силен спад от 12 години насамЛокдауните в страната, наложени заради COVID-19, допълнително охлаждат търсенето на жилища

От Central China Real Estate не са отговорили на запитването за коментар от страна на CNN Business и са изтрили рекламата си за пшеницата от WeChat вчера. Рекламната кампанията бе отразена от китайските медии и набираше популярност в социалните медии.

"Това е доказателство за това колко слабо е търсенето на жилища," пише потребите на Weibo.

Китайският имотен пазар е в дълбока дупка, засегнат от забавящият се ръст на икономиката, строгите ограничения заради COVID-19 и дълговата криза, която се разпространява сред строителните компании. Продажбите на имоти падат с 31.5% в периода януари - май, като понижението се ускорява след като за първите четири месеца от годината бе 21%.

Публикувано наскоро проучване на частната компания China Real Estate Information показа, че продажбите на 100-те водещи строителни компании в страната са паднали с 59% на годишна база през май.

Властите засилиха усилията за възстановяване на продажбите на жилища като понижиха лихвите по ипотечните кредити и облекчиха правилата за покупката на дом.

Междувременно все повече строителни предприемачи излизат с иновативни начини за повишение на продажбите.

Poly Real Estate, която е сред водещите строителни компании в страната, обяви, че ще подарява 100-килограмови прасета на закупилите имоти в жилищен проект на компанията в източната провинция Джансу. От компанията дори предлага да заколят прасето вместо клиентите си.

Жилищата във въпросния проект струват между 184 000 и 260 000 долара, според данни на Leju.

Свинското е основно месо в Китай, а страната произвежда и консумира най-много свинско месо в света.