Китайските инфлуенсъри вече трябва да са квалифицирани по определени теми
Онлайн инфлуенсърите в Китай вече трябва да са квалифицирани, за да говорят по определени теми, като Право и лекарства, обявиха регулаторните органи в страната.
В случаи на съдържание, което изисква “по-високо професионално ниво,” лайвстриймърите трябва да имат съответната квалификация, за да говорят по тези теми, се казва в общо изявление на регулаторния орган и министерството на културата и туризма.
Инфлуенсърите трябва да удостоверяват своята квалификация пред платформата за лайвстрийм, която използват. Тази квалификация пък трябва да бъде проверена от платформата.
Това е поредният ход от страна на Пекин в опит да „изчисти“ изключително популярния сектор на лайвстрийминга, в който участват някои от най-големите китайски компании, от Tencent и Alibaba до собственика на TikTok, ByteDance. Инфлуенсъри често използват подобни платформи, за да продават продукти и успяват да генерира продажби на стойност милиарди долари в рамките на часове.
През последните 16 месеца Китай въведе нови регулации в различни сфери на технологичния сектор в опит да ограничи влиянието на своите технологични гиганти. Има също така натиск за по-голям контрол над сфери, които Пекин считат, че влияят на обществото, като видеоигри, лайвистрийминг и културата свързана със знаменитостите.
Миналия месец китайските регулаторни органи забраниха на децата под 16 г. да гледат лайвстрийминг съдържание след 22:00 часа и да купуват виртуални подаръци за инфлуенсъри.
Според най-новите правила за поведение лайвстриймърите също така нямат право да показват прекомерно разхищение на храна, много луксозни стоки и екстравагантен начин на живот, а съдържанието им не трябва има сексуални внушения или да е провокативно, пише CNBC.