Пет неща, които да изтриете от компютъра си, ако напускате работа
Напускането на една работа изисква много стъпки.
След като минете препятствията на стресиращите интервюта за новата работа, договаряте предложенията и се настройвате за своя преход, все още има една решаваща стъпка, преди да се сбогувате със старата си работа: изтриване на вашите файлове.
Често наръчниците на служителите диктуват какво можете и какво не можете да изтриете, така че трябва да внимавате както да не нарушите тези правила, така и да изтриете всичко, което трябва.
Служителите трябва да бъдат много предпазливи, за да не изтрият или копират случайно или умишлено някои от материалите на работодателя си, като имейли, контакти, файлове, документи, софтуер и други подобни. Но все пак има неща, които е добре да изтриете. Ето кои са те:
Лични файлове, като снимки и данъчни документи
В идеалния случай не трябва да използвате работния си лаптоп за лични цели, но тъй като границите между работата и живота се размиват, това е лесно да се забрави. Ако планирате да напускате, първо ще искате да се отървете от всякакви лични файлове, като семейни снимки. Ако сте теглили чувствителни документи за отпечатване в офиса си, като данъчни документи, не забравяйте да ги изтриете.
Вашата история на браузъра
Искате ли да изтриете всички неудобни търсения в Google? Добре е да изтриете историята на браузъра си и всички пароли, които той може да е запазил за вас. За Chrome изберете История, след това „изчистване на данните за сърфиране“, след това изберете подходящия период от време. Във Firefox, след като изберете История, ще имате опцията да „изчистите скорошната история“.
Всички лични приложения, софтуер или разширения, които сте изтеглили
Ако сте изтеглили банково приложение или някакви разширения на служебния компютър, не забравяйте да ги изтриете, преди да си тръгнете. Ако сте ги изтеглили за ваша собствена употреба, а не за фирмени цели, това е задължително.
Като част от процеса на почистване помислете дали трябва да актуализирате имейл адреса, който използвате, за да се абонирате за услуги или бюлетини.
Приложения за лични съобщения и бисквитки
Вашият работодател потенциално може да има достъп до вашите лични приложения за съобщения, като Apple Messages или Google Hangouts, ако ги оставите на работния си компютър, така че не забравяйте да махнете и тях. Много хора влизат в личните си акаунти на работния си компютър, затова е добре да излезете от тях и да изчистите бисквитките.
Пароли
Ако някога сте използвали работния си компютър за нещо лично, вероятно сте запазили парола. Не забравяйте да я изтриете, преди да тръгнете.