Европейският авиопроизводител Airbus преразгледа прогнозата си за доставки на реактивни самолети през следващите 20 години, тъй като растящите разходи за гориво карат авиокомпаниите да търсят нови по-икономични самолети.

Въпреки войната в Украйна и ускоряващата се инфлация, Airbus повиши средната си прогноза за годишния растеж на глобалния БВП през следващите две десетилетия до 2.6% от досегашните 2.5%, предава Ройтерс.

Пътническият трафик обаче ще нараства по-бавно - с 3.6% годишно вместо прогнозираните от компанията през ноември 3.9%. Това отчасти е резултат от по-високите цени на горивата и въглеродните емисии, които повишават цените на билетите.

В същото време от Airbus смятат, че скокът в разходите за горива и енергия ще насърчи много авиокомпаниите да ускорят доставките на нови модели за пестене на гориво. Airbus прогнозира общи доставки от 39 490 самолета през следващите 20 години спрямо 39 020 прогнозирани преди това.

Очаква се доставките да включват 38 600 пътнически и 890 товарни самолета.

Airbus все още очаква въздушният трафик да се възстанови до нивата отпреди пандемията в периода между 2023 г. и 2025 г.

Qatar Airways с рекордна печалба преди световното първенство по футболПриходите на компанията възлизат на 14.4 милиарда долара, което е увеличение със 78 на сто спрямо предходната фискална година

Търсенето от Азия, която е движеща сила в авиационната индустрия през последното десетилетие, е малко по-ниско от предишната прогноза на европейския производител. Но все още представлява 45% от планираните 20-годишни доставки на самолети.

Очаква се през следващите няколко години Китай да изпревари Съединените щати като най-натоварения авиационен пазар в света.

Индия, чийто вътрешен пазар се очаква да расте средно с 6.6% годишно през следващите две десетилетия (повече от три пъти над средното за САЩ от 2.1%), също се очаква да играе ролята на сериозен двигател на растежа.

През следващите 20 години се очаква силен ръст на въздушния трафик между Индийския субконтинент и Африка, както и между двете най-големи икономики в света - Китай и Съединените щати.

Около половината от световните товари се доставят по въздух и секторът процъфтява, докато компаниите укрепват веригите за доставки. Airbus отбелязва, че товарният трафик нараства средно с 3.2% годишно.