Три съвета от две момчета, които създадоха приложение за 900 млн.долара
Когато Кайваля Вохра решава да напусне Станфордския университет, за да създаде стартъп, трябва да проведе няколко дълги разговора с родителите си.
Когато ги убеждава в успеха на начинанието си, нещата стават по-лесни.
Те видяха как този бизнес се разраства пред тях, видяха как бързо постигахме това, което искахме, казва той.
Необходими са само 9 месеца за Вохра и неговият партньор Аадит Палича, за да направят Zepto - индийско приложение, което обещава доставка на хранителни стоки в срок от максимум 10 минути, бизнес за 900 млн. долара, пише CNBC.
Как двамата тийнейджъри успяват да създадат едно от най-бързо развиващите се бизнес приложения? В три стъпки:
Говорете с клиентите
Откриването на добър продукт за пазара е ключово, казва Вохра. Неговият съвет как да го направите е следният: Говорете с клиентите. Просто използвайте това като Светия Граал, за да сте сигурни, че сте на правилния път.
Едно от най-трудните неща е да стигнете на практика до онзи момент, в който имате продукт, който хората обичат… Много по-лесно и по-бързо е, ако постоянно говорите с клиентите, взимате обратна връзка от тях и се учите от тях, допълва той.
В самото начало на Zepto 19-годишните предприемачи се включват в търсенето на мнение от страна на клиентите и доставят продукти. Така могат лесно да получат обратна връзка.
Правим го и днес… Имаме милиони клиенти, стотици хиляди поръчки всеки ден. Все още прекарваме значително време в разговори с клиенти и се учим от тях, казва Палича.
Влюбете се в продукта си
Палича и Вохра невинаги са били вземани насериозно. Не само заради крехката им възраст, но и заради тяхната “лудост” - да доставят поръчки за по-малко от 10 минути.
Когато започнахме това преди 12 месеца, всеки разговор, който водехме, включваше: “Вие сте напълно луди, това никога няма да проработи”, спомня си Палича.
Но тяхната вяра в собствения им продукт не ги спира да продължат напред.
С Кайваля се влюбихме в продукта толкова много, че просто се видяхме като пазители на това, което вероятно ще се превърне в голям феномен в пазаруването онлайн в Индия, казва Палича.
Ако ние не го създадем, някой друг ще го направи. Когато работиш с такава нагласа, всичко става по-малко плашещо, допълва той.
Така вместо да се влеят в морето от бизнес начинания, идеята на двамата предприемачи привлича вниманието на инвеститори. Те получават финансова инжекция от 200 млн. през май, която доближа Zepto една стъпка по-близо до статуса на еднорог.
Бъдете отговорни
Палича и Вохра са приятели от 7-годишна възраст. Това е сериозно предимство, тъй като заедно са били като деца, а по-късно като бизнес партньори.
С Кайваля наистина се допълваме като умения. Той винаги е бил по-технически ориентиран, затова от него стана отличен главен технологичен директор, казва Палича.
С времето мисля, че отношенията ни стават още по-силни. Много е забавно, допълва той.